Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Moa30
:?:

Har en kille på 10 månader och snart 11 kg. Vilken sjal skall jag köpa? Vill kunna bära honom relativt länge (slippa ta med vagn ibland) och båda på ryggen, magen och höften.
Har hittat lite olika information när jag läst runt här inne.
Är kanske inne på en Hoppediz eller en "gås" (om man kan få tag i en sådan). Måste vara tunn så jag kan använda den under sommaren nu (om nu värmen kommer).

Skulle vilja ha råd om vilken som passar mig bäst?!

Taksam för svar
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
hej och vad kul att du hittat hit! nu är ju inte jag någon expert, men det jag skulle rekomender är en diagonalvävd sjal, de avlastar bäst! och hoppedizen som du nämnen är ju det, men inte gåsen. men hppedizen är gansla tjock, så kanske ingen för sommarbruk. då är tex amazonas carryslingen tunnare, eller groddy sommarsjalen (säljs ut på tradera nu!). annars är ju sele (tex mei tai eller ergo) ett alternativ, inte lika skönt tycker jag, men desto svalare! lycka till!
Användarens profilbild
Av Moa30
amazonas carrysling är ju oxå fin och inte så himla dyr, rädd för att lillkillen vägrar sjal eftersom jag inte provat innan, så den bara blir liggandes. Men nu har han börjat bli en liten vagnvägrare när jag är ute och att bära honom hela tiden är för tungt, så i sjal borde han ju vilja sitta :) hoppas jag
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
tror att i princip all barn tycker om att "åka" sjal, men han behöver ju säkert få vänja sig. min lilla vägrade i början och nu älskar hon det, hon sover på min mage just nu =) så bara ni låter det ta lite tid så tror i allafall jag att han kommer älska det!

Ja amazonas carrysling (ACS) är jättefina! Men du kommer säkert få fler svar och åsikter snart! Men mycket hänger nog också på att man tycker om utseendet på sjalen, så man känner sig fin, då trivs man!
Av eamane
Hej :) Eftersom du bor i Lund så, det bor en hel del sjalare där och de verkar dra ihop en träff den 5:e nu http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=58264 och om du har möjlighet kanske du kan gå på den? Då får du möjlighet att prova och klämma på lite olika sjalar så kanske du känner mer vad som kan passa er?

Välkommen hit förresten :)
Användarens profilbild
Av Moa30
viktigt att känna sig fin :D
tror jag skall gå på en sjalträff för att prova olika, för att inte köpa fel. Finns ju en hel uppsjö av olika sjalar. trodde jag inte när jag bestämde mig för att köpa en.
Användarens profilbild
Av LillaG
Moa30 skrev:viktigt att känna sig fin :D
tror jag skall gå på en sjalträff för att prova olika, för att inte köpa fel. Finns ju en hel uppsjö av olika sjalar. trodde jag inte när jag bestämde mig för att köpa en.
Jag tror det är en jättebra idé! :)

Eftersom min lille kille var en viiiilding vid 10 mån, så tycker jag att du kan titta på en ergonomisk bärsele också. De går snabbare att ta på sig, och snabbheten kan vara avgörande för hur glatt barn man får med sig :wink: .

www.hyrsjal.se är också bra början, då du kan hyra sjal eller sele där per månad & sen köpa ut om du vill behålla.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av jennyln
Jag är också ny här, men trivs som fisken i vattnet. Min dotter också.
Vi har gjort så att vi har hyrt en sjal via www.hyrsjal.se
Har där hyrt en Hoppediz på 5,4 m och trivs med den. Relativt billigt är det också!
Lär mig knyta just nu. 8) Väntar med att köpa då jag vill utforska olika sjalar först.
Lycka till. Hälsn. Jenny o Natalie
Användarens profilbild
Av Moa30
jag har varit inne på hyrsjal.se ett par ggr den senaste veckan men ingen av dom sjalarna jag skulle kunna tänka mig finns inne för uthyrning. Kanske skulle ställa sig i kö iallafall :)
Användarens profilbild
Av thanisa
Moa30 skrev:viktigt att känna sig fin :D
Kom du. Det är större skillnad mellan olika sjalar och märken också, det trodde jag inte till en början. Trodde att ett långt tygstycke vilket som skulle gå och det gör det nog också men efter att ha testat runt en del så kan jag säga att det är skillnad på avlastning och klumpighet. Är den inte skön så använder man de inte och sen vill man ju känna sig fin på samma gång. Testa lite sjalar nästa torsdag och då kan du även få hjälp att få till knytningar det är olika vad man trivs med kan jag tycka.

Vilka färger är du intresserad utav? Tänkte att om du talar om så kan vi ta med sjalar så att du får se och känna på en del olika.
Användarens profilbild
Av Moa30
Jag gillar naturfärger såsom oliv, sand och brun men även orange och röd tilltalar mig.
kringlad "gås"verkar fin, även hoppediz (vävd?) och amazon
är de jag funderar på. Även ergo vill jag prova, för snabbheten då :)

Kom du. Det är större skillnad mellan olika sjalar och märken också, det trodde jag inte till en början. Trodde att ett långt tygstycke vilket som skulle gå och det gör det nog också men efter att ha testat runt en del så kan jag säga att det är skillnad på avlastning och klumpighet. Är den inte skön så använder man de inte och sen vill man ju känna sig fin på samma gång. Testa lite sjalar nästa torsdag och då kan du även få hjälp att få till knytningar det är olika vad man trivs med kan jag tycka.

Vilka färger är du intresserad utav? Tänkte att om du talar om så kan vi ta med sjalar så att du får se och känna på en del olika.[/quote]
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jättebra att du går på sjalträff innan inköp! :wink: Det är faktiskt stor skillnad mellan Hoppediz och gås! Det beror ju på vad du vill ha - en som avlastar bra för att kunna bära långa stunder, eller en som är tunn och sval i sommar.
Skulle jag köpa en sjal av de du nämner skulle det nog bli en hoppe, eftersom den funkar bäst största delen av året :wink:
Användarens profilbild
Av Moa30
Har nu fått hem en amazonas från hyrsjal och killen HATAR den!!! Provat olika knytningar men han vägrar :( men så fort jag sätter honom i ergon så skiner han upp, där trivs han som bara den.
kanske inte blir sjal för mig då, jag som sett fram emot detta. Får prova igen och igen. Skall ha sjalen hemma till 5 augusti.
Suck, ungar vill inte alltid som man själv vill :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?