- sön jun 24, 2007 22:25
Jag har förstått att det ultimata sättet för mig att bära min 9 veckors borde vara i vagga. Nu tolerar han inte att ligga i vagga och jag oroar mig nu och då över hans stackars rygg men tröstar mig med allt man läser om hur ergonomiskt det är för barn att sitta i sjal. men så hittade jag det här och blev lite förvirrad..
Better For Baby's Legshar jag fattat det rätt?? står det att benen på de minsta INTE ska hållas isär?? utan att jag då alltid ska bära min son i såkallad skräddarställning eller ?? Nån som kan reda ut det här åt mig.
When a baby wants to be more upright to see the world around him (around 4-5 months of age), the carrier should allow him to sit cross-legged, so his weight is dissipated through his legs and hips, as opposed to the style that has his legs hanging down, where again the young spine has to bear the entire weight and can cut into the baby's circulation by holding his legs apart in a bowlegged manner during the important early months when the pelvis is soft and forming. (R. Casses, D.C.)
Stolt sjalmamma med buspojkarna storebror f april 2007 och lillebror f augusti 2008, bonusdotter f aug 2003.Bär i långsjal, mei tai och ringsjal. Tror att mei tai är guds gåva till småbarns familjer!