Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av lillvilda
Jag har förstått att det ultimata sättet för mig att bära min 9 veckors borde vara i vagga. Nu tolerar han inte att ligga i vagga och jag oroar mig nu och då över hans stackars rygg men tröstar mig med allt man läser om hur ergonomiskt det är för barn att sitta i sjal. men så hittade jag det här och blev lite förvirrad..

Better For Baby's Legs
When a baby wants to be more upright to see the world around him (around 4-5 months of age), the carrier should allow him to sit cross-legged, so his weight is dissipated through his legs and hips, as opposed to the style that has his legs hanging down, where again the young spine has to bear the entire weight and can cut into the baby's circulation by holding his legs apart in a bowlegged manner during the important early months when the pelvis is soft and forming. (R. Casses, D.C.)
har jag fattat det rätt?? står det att benen på de minsta INTE ska hållas isär?? utan att jag då alltid ska bära min son i såkallad skräddarställning eller ?? Nån som kan reda ut det här åt mig.
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Trivs han inte i vagga så är det ingen fara för ryggen om du bär honom mage mot mage. Min tjej har åkt mage mot mage redan från början, det varierar väldigt mellan olika barn om de trivs eller inte i vagga.

Vad gäller citatet, så kan man väl i stora drag säga att de menar att barnets vikt ska fördelas över benen och höfterna - att benen inte ska hänga rakt ner med en bit tyg mellan benen som barnet hänger på med underlivet eftersom det då blir felaktig belastning på ryggraden.

Bär man mage mot mage med sjalen ordentligt utbredd mellan benen och bebisen i grodposition, dvs med knäna högre än rumpan, så blir det ergonomiskt och minsta belastning på ryggraden. Skulle man däremot bära bebisen vänd framåt så behöver den sitta i skräddarställning i sjalen (kolla på buddah-knytning under knytinstruktioner på sjalbarns förstasida) för att det ska bli ergonomiskt för den. Gör den inte det så kommer benen att hänga rakt ner och då blir det belastning på ryggraden.

Hoppas att det blivit lite klarare för dig.
Av anna m
Det är få barn som gillar vaggan. Jag bar min ena dotter i vagga och den andra mage-mot-mage.
Användarens profilbild
Av lillvilda
aha tack för svaren jag bär lillen mage mot mage men blev lite förvirrad när jag läste texten. nu sitter han med benen utanför men det har han nyss börjat med :D efter att ha suttit med benen innanför. vi bär honom rätt mycket eftersom han ratar vagnen så man vill ju att det ska bra för ryggen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?