Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av stayinshape
Hej allihop!

Hur länge kan man ha sitt barn i en Beco?

Vet att BB har fått kritik för sin smala sits och att barnet inte kommer i "grodposition".

Om man jämför bilder där större barn sitter i en Beco ser de ut ungefär som när min dotter idag sitter i sin BB, det vill säga i halv grodposition. Lite av låren är på sitsen men lårbenet pekar neråt.

Så frågan är alltså när man är för stor för en Beco och vad byter man då till? Ergo? Patapum?

Mvh En nyfiken pappa
Av Aelia
Min son är 22 månader och sitter perfekt i Beco, tvekar att han skulle sitta så fint i en BB :wink:
Användarens profilbild
Av Anso
Jag har haft en BECO men minns inte bredden på den men jag har för mig att den är lite smalare i sitsen än en Ergo. Ergon är ju också skålformat sydd och räcker därför lite längre. Jag har sytt en selhybrid med lite BECO stuk och kan nog tänka mig att göra en som är lite bredare när David blir lite större.

Någon som kan mäta bredden vid avbärarbältet på en BECO och en Ergo?? :D
Av stayinshape
Hej Aelia!

Det jag menade var att bilder på tvååringar i en Beco ser ut som min tvåmånaders dotter i BB.

Så frågan är när man växer ur en Beco?

Är det när lårbenen börjar peka nedåt?

Mvh En nyfiken pappa
Användarens profilbild
Av Blixa
Vad roligt att du tittade in här Stayinshape :hello: Det har ju varit lite Beco-feber här ett tag så någon borde kunna svara på dina frågor och hjälpa till med måtten.
Av belinda
stayinshape skrev:Hej Aelia!

Det jag menade var att bilder på tvååringar i en Beco ser ut som min tvåmånaders dotter i BB.

Så frågan är när man växer ur en Beco?

Är det när lårbenen börjar peka nedåt?

Mvh En nyfiken pappa

Det är inte lika viktigt för en tvååring att sitta i grodposition som för en nyfödd. (Det har med ryggen och bäckenet att göra). Däremot blir det ju snabbt tyngre för den som bär om benen inte gör det, tvååring eller tvåmånaders. Man kan förmodligen bära så länge man känner för det själv i en beco, vet inte vilken viktangivelse de har beco, som de rekomenderar.
:D
Av loly
Är det någon som vet hur tunga barn man kan bära i en Beco?
Av loly
Tack! :-)

Börjar allvarligt fundera på att köpa en eftersom jag inte får tummen ur och syr en MT.
Användarens profilbild
Av StellaTheStar
www.ecobabies.com står det upp till 55lbs dvs ca 25kg.. som är en del, min kille väger ca 13,5kg nu är en lång och stor snart 2 åring...så 25 kg kanske de väger runt 4år?
Användarens profilbild
Av Helena
Åsa med 01 och 06 skrev:
StellaTheStar skrev:www.ecobabies.com står det upp till 55lbs dvs ca 25kg.. som är en del, min kille väger ca 13,5kg nu är en lång och stor snart 2 åring...så 25 kg kanske de väger runt 4år?
Min 5,5 åring väger 18 så det är nog lite individuellt!

Åsa
Ja, det är nog jätte individuellt, och barn ökar ju inte lika fort i vikten när de blir lite äldre. Min sex-åring väger 20 kilo, tror inte han kommer väga 25 än på några år. Men jag har inte så stor lust att bära honom.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?