Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Innana
Har ni märkt, liksom jag, att barnet blir lättare rött och irriterat i rumpan när man bär länge i sjal..? Jag antar att det är för att de "sitter" på rumpan mer än i vagn eller hemma om man bär i famn. Trodde jag inbillade mig eftersom pluttan ofta är blöjlös hemma och att det var därför hon reagerade på den längre blöjtiden, men det verkar vara sjalställningen som gör det...

Bara en reflektion! Hur gör ni som bär väldigt mycket? Har ni nåt stalltips :)
Användarens profilbild
Av Kristina
Det blir ju varmare och mer hudkontakt i sjalen, men jag har inte märkt av något på mina ungar när dom hade blöja.
Men din kanske är känsligare än mina. Kanske det funkar bättre med någon annan blöja?
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
har inte heller direkt tänkt på att sjalen kan göra det värre. men däremot så gillade min lillas hud inte alls tex liberos blöjor, så ett böjbyte kan ju vara värt att testa, kanske bara är exktre känsligt mot en viss blöja?'
Röda rumpor är ju inge kul..
Användarens profilbild
Av Innana
Tror inte det är blöjsorten, har testat olika. Möjligtvis kan det ju vara tätheten i där, och att hon sprattlar avsevärt mindre än om hon ligger i vagnen...men det är väl bara att framhärda med tätare byten då :) för hon gillar ju sjaleriet...
Användarens profilbild
Av Kristina
Innana skrev:Tror inte det är blöjsorten, har testat olika. Möjligtvis kan det ju vara tätheten i där, och att hon sprattlar avsevärt mindre än om hon ligger i vagnen...men det är väl bara att framhärda med tätare byten då :) för hon gillar ju sjaleriet...
Eller så börjar du med ec så kan du skippa blöjan.. ;)
Användarens profilbild
Av Innana
Kristina:

Jag har funderat på det, men än så länge när vi är ute på stan är det lite kyligt att dra fram en 5-månaders för att kissa utomhus...eller hur gör man då innan man fått till det? :wink:
Användarens profilbild
Av Kristina
Innana skrev:Kristina:

Jag har funderat på det, men än så länge när vi är ute på stan är det lite kyligt att dra fram en 5-månaders för att kissa utomhus...eller hur gör man då innan man fått till det? :wink:
Man skyndar sig till en toa. ;) Nä, skämt åsido så var det först när det var tillräckligt varmt ute för att kunna kissa var som helst som vi helt slutade med blöja när förra året, innan dess var det bra att ha som backup ifall hon blev nödig och det var långt till toa.

Men börja eca nu om du ändå tänkt på det, det tar ju ett tag att komma igång och tills dess är det säkert så varm att det går att kissa ute. :)
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag har inte märkt av att han lättare skulle bli röd i sjalen. Men en sak jag ganska tidigt märkte var att han inte vill kissa i sjalen. Vi började ju när han var 6 månader att ec:a han och redan innan dess upptäckte jag att blöjan var tom om man satt på nu blöja innan sjaltur och sen skulle byta när man kom hem igen. Det kan ju vara så att han inte tyckte det var skönt att sitta i kisset när det kommer så tätt inpå som det gör när han sitter i sjalen. Om han blev röd innan har jag svårt att komma ihåg men hans ovilja att kissa i sjalen kan ju ha med saken att göra.
Användarens profilbild
Av thanisa
Kristina skrev:
Innana skrev:Kristina:

Man skyndar sig till en toa. ;) Nä, skämt åsido så var det först när det var tillräckligt varmt ute för att kunna kissa var som helst som vi helt slutade med blöja när förra året, innan dess var det bra att ha som backup ifall hon blev nödig och det var långt till toa.

Men börja eca nu om du ändå tänkt på det, det tar ju ett tag att komma igång och tills dess är det säkert så varm att det går att kissa ute. :)
Det behöver inte ta lång tid att komma igång. När Finn kunde sitta skapligt satte vi honom på pottan för första gången och han verkade storttrivas. 5 minuter senare blev vi något förvånade då han både bajsat och kissat i pottan. Sen dess har han inte bajsat i blöjan en enda gång och i stort sett allt kiss hamnar i pottan. Trodde jag skulle ha svårt att få med maken på att potta honom men när han sett hur lätt det gick så har han blivit den som driver det mest.
Användarens profilbild
Av Innana
:whut:
Vi får köpa en potta och testa då, hör jag! Vi har ju en sommar här att öva på snart...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?