- lör mar 31, 2007 10:43
Ja jag är verkligen ett blåbär när det gäller barnbärning
. Iallafall så har det nu införskaffats en Ergo-sele till dottern som är 8 mån och ca 9 kg tung. I morse gick premiärfärden ner till affären för att köpa frukost till trötta pappsen som fortfarande låg o sov. Allt gick toppen, lyckades efter några missöden att få upp I på ryggen, hon skrattade när vi gick förbi spegeln i hallen och såg väldigt nöjd ut. När vi kom hem var hon ovanligt tyst, orolig gick jag förbi spegeln igen och tror ni inte att hon hade somnat
lilla sötnosen! Jag kunde t.o.m lägga henne på golvet sovandes i selen

Men jag tror att jag har gjort nåt fel vid "monteringen" eller så är jag bara fruktansvärt otränad för nu en timme efter promenaden så ömmar axlar o nacke en hel del. Det kändes bra under hela tiden selen satt på dock. Jag är lång o tunn så axelbanden fick jag dra ända in, kanske har det något med det hela att göra? Ska jag kanske försöka få selen längre ner/upp?
Ja som ni märker så behöver jag er hjälp, vill så gärna kunna fortsätta bära henne i selen som hon uppenbarligen gillar massor.
hälsningar Jenny o I

Men jag tror att jag har gjort nåt fel vid "monteringen" eller så är jag bara fruktansvärt otränad för nu en timme efter promenaden så ömmar axlar o nacke en hel del. Det kändes bra under hela tiden selen satt på dock. Jag är lång o tunn så axelbanden fick jag dra ända in, kanske har det något med det hela att göra? Ska jag kanske försöka få selen längre ner/upp?
Ja som ni märker så behöver jag er hjälp, vill så gärna kunna fortsätta bära henne i selen som hon uppenbarligen gillar massor.
hälsningar Jenny o I