Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Infinite Joy
Vet inte riktigt var jag ska lägga den här frågan... men provar här.
Jag går i skoköpartankar till min lilla flicka på 9,5 mån. Hon älskar att träna på att gå när hon håller i sig i våra händer, men ute behöver hon ha på sig skor. Tänkte köpa ett par lära gå skor, men kom över en artikel där det stod att barfota är bäst. Behöver man skor så ska det vara mjuka skor... så jag kom på att det finns bobux och tinyzone för inomhusbruk. Min fundering är om det finns något liknande som man även kan använda ute??

Ni som har haft bobux och tinyzone, är det någon skillnad på dessa? Är bägge rekommenderade av barnläkare?

Och så bara för att jag är intresserad... använder era barn strumpor, skor, mockisar osv eller är de barfota i största möjliga mån??
Användarens profilbild
Av Plinga
Jag har faktist ingen aning om det finns sådana som man kan ha ute. Letade oxå det i höstats då min tjej började gå.

Men ute måste det väl vara okej med skor?!

Ellen går helst barfota inomhus, eller med skinntossor. Mocasinerna vill hon inte ha, och inte strumpor.
Användarens profilbild
Av jag71
jag har fått för mig att dem flesta skinnskor går att använda ute. När skrutt började på dagis och skulle ha "vanliga" skor tyckte han det var pest och pina men dagispersonalen ville inte ha skinnskor (dem gick med på tygblöjor så då gick jag med på skobiten :lol: )
Tror att dem flesta skinnskor är ganska likvärdiga i användningsområde. Det kan väl mest vara om man har ett barn med små eller stora fötter, breda eller smala som är det avgörande vad man bör köpa. Och det har jag inte den blekast om! Vet att många sjalförsäljare som annonserar här på sidan även har skor. Mitt tips är att maila dem och fråga om för och nackdelar med just deras märke. Sjalar är ju en djungel och det är aven skinnskornas värld! :lol:
Användarens profilbild
Av korell
torra dagar med raggsockar och senare i vår alla torra dagar med bara vanliga strumpor så kommer alla skintossor funka bra!

Om du vill ha riktiga skor med sula som ändå är mjuka så vet jag preschoolians. De har vi och är såååå nöjda :D
Såg också på minishop i gbg häromdagen att de hade ngra skinnskor med mkt böjlig sula för ett bra pris dessutom! Ngn fr gbg som vet vilket märke det var? Kommer inte ihåg.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Nu var det ju sommar när A började gå, men han hade sina bobux ute hela sommaren. Till hösten köpte vi ett par Preschoolians.
Av Infinite Joy
Ni som har använt bobux ute... har barnen gått mest på gräs eller även andra underlag??

Preschoolians verkar ju vara en toppensko. Och massor av snygga fanns det ju. Det blir allt till att köpa ett par sådana och se hur de funkar för oss.

Tyras och knuts mamma: man ska ju helst inte använda begagnade skor. Vet du om det gäller även för dessa?
Användarens profilbild
Av korell
Vi använde skinntossor ca ett halvår ute på alla underlag. Terräng som city :)

Min gissning är att det inte är lika känsligt med beg skor av preschoolianstyp som skor med hårdare/tjockare sula.
På preschoolians finns ju knappt nån sula att snedslita och ser iläggen använda ut (det finns ju tre bredder till varje sko, så ofta om man köper beg så kanske ett eller två par är oanvända) kan man ju alltid lägga i en tjockare sula istället, typ en i tovad ull.
Av Infinite Joy
Tyras och knuts mamma: ja, men då ska jag mäta hennes fot sedan och se vilken storlek som verkar vara lämplig.

Ni som har preschoolians har ni testat olika modeller (fodrade, toffelaktig etc)?? Och i så fall.... vilka funkar bra vid olika årstider?
Användarens profilbild
Av korell
Vi har bara testat ofodrade, vanliga lågskor med knytning. De är lite stora just nu, så de används vid halvtorrt/torrt väder med extra sockor. Funkar kanon.

diddeli har haft ett par vinterskor med vattentät innersko, hon kanske kan ge omdöme på dem?
Användarens profilbild
Av Tabby
Pololo är äv lite kraftigare skinn.
Finns hos stellaris.se
Av Infinite Joy
Tyras och Knuts mamma: nu har vi mätt foten och det är precis storlek 21 hon behöver. Vilken skomodell och färg är det??
Användarens profilbild
Av diddeldi
korell skrev:Vi har bara testat ofodrade, vanliga lågskor med knytning. De är lite stora just nu, så de används vid halvtorrt/torrt väder med extra sockor. Funkar kanon.

diddeli har haft ett par vinterskor med vattentät innersko, hon kanske kan ge omdöme på dem?
japp, vi har haft dem. tyvärr passade de inte på atlas fot, så för oss var de ingen höjdare :roll: . plus att jag inte var så nöjd med servicen från preschoolians. fast jag har hört att det är bättre service om man beställer från österrike, fast mindre att välja på.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?