Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av droneboy)))
Hur har ni gjort när era barn börjat gå? Henry är drygt ett år och har precis börjat gå hyfsat utomhus. Jag har mest burit omslutet på ryggen och det känns lite omständigt att knyta av och på för många gånger. Har prövat lite höftkryss men det känns inte så nyttigt för ryggen.

Jag är nu lite sån att jag helst vill ha sjal och inte en massa ställningar och selar och vad det nu finns för varianter. Ska jag tänka om?

Han ska ju få gå så mycket han vill och samtidigt får det ju inte bli för krångligt.

Tacksam för tips!
Användarens profilbild
Av Isanna
Har du provat att lnyta ryggsäck? Det är snabbt och enkelt när de vill upp och ner. Knytanvisningar finns i knytgalleriet på SB´s första sida.
Användarens profilbild
Av Summer
Håller med om ryggsäck, finns även en variant där man bara har sjalen som ett rep.

Annars så tycker jag ju själv att typ en ergo är väldigt smidigt... Du behöver ju inte börja med bärstol utan det finns "sjaligare" varianter på selar också, kolla tex i mei tai som alternativ, förutom dom mer seliga som ergo, patapum och sutemi.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Ryggsäck är ett bra och snabbt alternativ!

(Fast jag måste erkänna att vi mest bär i Ergo, MT och ringsjal just nu) :roll:
Användarens profilbild
Av sacha42
Ryggsäck som de andra säger är ett bra, snabbt alternativ. Eller en sele eller MT :D
Användarens profilbild
Av Helen
Jag tycker det beror på hur långt man ska.
Min långsjal var min ständiga föleslagare när dottern var runt 1 år
Hon fick gå i början och sedan var hon nöjd med att sitta i sjalen på ryggen.
Skulle vi ner på lekplatsen fick plötsligt ringsjalen en helt annan funktion.
Barn som springer runt och leker i den åldern orkar oftast inte hur länge som helst. Ringsjalen snedbelastar i och för sig, men det är bra mycket bättre än att bära i famnen och framför allt, så hänger den där från början. den är med.
När dottern skulle upp och ner för jämnan var ringsjalen bäst.
Hon hade också ork till att springa till lekplatsen men orkade inte hem. Då var ringsjalen kanon.

Olika bärmojänger fyller olika funktion helt enkelt.
Av droneboy)))
Tack för svar! Jag jobbar på ryggsäcken. Tycker jag får till det ok men vet inte om min lakanssjal har sina begränsningar. (Bra att skylla på i alla fall).

Inser att det lika mycket är en fråga om om jag bär för hans skull eller för min. När jag har honom på ryggen hänger han numer ofta utåt sidan och försöker se framåt. Han verkar ha det okej men jag vet inte om han tycker det är roligare med vagn egentligen (hemska tanke). Nån som funderat på detta?(Kanske en egen tråd egentligen)

Och en praktisk fråga. Kan man få till ryggsäcken så att han ser över axeln? Jag har inte lyckats så här långt.
Användarens profilbild
Av Ingrid
Jag använde vävd långsjal med knytningen "dubbel X" fram på magen när min Anton började gå. Jag tyckte det var suveränt. Jag tyckte också att det var för omständigt att hålla på att knyta upp och ner på ryggen.

Dubbel X kan man gå och ha färdigknuten på sig hela tiden och bara lyfta i och ur. Min upplevelse var att Anton gärna hoppade upp och satt och riktigt myste en stund, mage mot mage, när han hade fått gå en stund själv. Sedan var det snart dags att hoppa ner igen, och då var det jättelätt att lyfta ur honom och bara gå vidare och hålla honom i handen. Upp och ner, utan något besvär. Sedan bär man inte så långa stunder i sträck att det hann bli tungt. Annars ger ju inte dubbelX riktigt samma avlastning som omsluten X.

Jag såg nu när jag läste en gång till, att din son gärna ville sitta och titta framåt. Men det är så praktiskt och bekvämt, så jag tycker absolut du ska testa och se om det kan fungera för er också ändå! Han kanske kan tycka det är OK att sitta och vrida sig runt och titta framåt så. Det är mycket skönare för ryggen att bära med dubbel X än på höften med ringsjal, och enklare att lyfta i och ur än om man har höftkryss med lång sjal.
Av droneboy)))
Tack Ingrid!

Ska absolut prova!
Användarens profilbild
Av Key
Jag hade en lakanssjal som första sjal men fick aldrig till ryggsäcken ordentligt - rumpan vill liksom åka ur hela tiden. Tror det beror på att ryggsäcken kräver bättre diagonalstretch än ett omslutet kryss.

Men dubbel-X låter som en bra variant!
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag kör tibetansk ryggsäck eller ryggsäck när vi lagar mat. Det gäller bara att hissa ordentligt över axeln. Sedan spänner man fast benen ordentligt. Ellen har lärt sig att ta sats mot sjalen och på så sätt så "står hon på tå" i sjalen och kikar över axeln på vad jag gör när jag lagar mat. Hon kan inte skada sig på något som finns på bänken och ändå så har hon full koll på vad jag gör. Perfekt

Jag växlar mellan patapum och kortsjal (3,7) i tibetansk knytning eller ryggsäck. Ibland blir det omslutet x också, men oftast inte. Hon ska i och ur så himla mycket och är så himla nyfiken så för att se bra så måste det bli någon av ryggsäcksknytningarna. Sjalen är såpass kort också så att det är svårt att få till omslutet x över både hennes och mina ytterkläder.

Ute bland folk så är det nästan bara ryggsäckarna som gäller. Hemma så somnar hon helst i patapum, för då kan hon använda axelremmarna som huvudkudde (annars så vill hon ligga vågrätt ut i luften och använda min armbåge som huvudkudde (fruktansvärt obekvämt).

//Kaja
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?