Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av svas
Idag har jag burit Lilla S i sjalen inne. Han har feber (38,5-39,0) och vill inte vara ensam. I sjalen är han lugn och somnar till då och då. Jag undrar bara vad ni som ofta bär inne i sjal (jag är sk. ute-transportör vanligtvis :wink: ) anser om just febrigt barn i sjal. Vid feber har jag lärt mig att man ska försöka hålla barnet svalt, exempelvis genom tunna kläder, tunnt täcke, svalt rum etc. Nu när Lilla S är i sjalen blir han ju extra varm... Hur brukar ni göra?
Användarens profilbild
Av Clifford
Jag har gläntat på sjalen och blåst ner i den när Alva somnat, eller så knyter jag ner henne när hon sover. Jag knyter vanligtvis x-omslut fram, men utan att dra över tyget från sidorna (hon sitter bara med smokingbältet som skydd över ryggen och själva x:et breder jag inte ut... Vad svårt det var att skriva ner en vettig beskrivning :roll:

Att ha henne i sele på ryggen är något svalare än att knyta i sjal , tycker jag. Har du sele, så testa det :)
Användarens profilbild
Av sacha42
Tycker PernillaJ hade en bra förklaring för så brukar jag med göra+ att jag har en "sommarsjal" då :D

Hoppas att bebis krya på sig!
Användarens profilbild
Av svas
Pernilla J skrev:Jag har gläntat på sjalen och blåst ner i den när Alva somnat, eller så knyter jag ner henne när hon sover. Jag knyter vanligtvis x-omslut fram, men utan att dra över tyget från sidorna (hon sitter bara med smokingbältet som skydd över ryggen och själva x:et breder jag inte ut... Vad svårt det var att skriva ner en vettig beskrivning :roll:

Att ha henne i sele på ryggen är något svalare än att knyta i sjal , tycker jag. Har du sele, så testa det :)
Jag förstår nog din förklaring angående utbredning av x:et. Ska prova det. Att knyta ner honom när han sover funkar inte för då vaknar han bums. Och sele... harkel, harkel ...jag får så ont i ryggen av min BB-sele!
Användarens profilbild
Av svas
sacha42 skrev:Tycker PernillaJ hade en bra förklaring för så brukar jag med göra+ att jag har en "sommarsjal" då :D

Jag trådkapar min egen tråd :P appropå sommarsjal! I sommar ska jag bära Lilla S då 11 månader i långsjal under vandring i Italien. Vi är uppe i bergen och det kommer säkert vara rätt varmt ibland. Vilken sval sjal kan du rekommendera? Jag hoppas att jag fått in vana med ryggknut då.
Användarens profilbild
Av sacha42
svas skrev:
sacha42 skrev:Tycker PernillaJ hade en bra förklaring för så brukar jag med göra+ att jag har en "sommarsjal" då :D

Jag trådkapar min egen tråd :P appropå sommarsjal! I sommar ska jag bära Lilla S då 11 månader i långsjal under vandring i Italien. Vi är uppe i bergen och det kommer säkert vara rätt varmt ibland. Vilken sval sjal kan du rekommendera? Jag hoppas att jag fått in vana med ryggknut då.
Gås eller gypsy mama baby breeze. Eller en MT eller sele som det blir lite luftigare i :D
Användarens profilbild
Av svas
sacha42 skrev:
svas skrev:

Gås eller gypsy mama baby breeze. Eller en MT eller sele som det blir lite luftigare i :D
Jo en Ergo har vi nog tänkt införskaffa. Planen är faktiskt att bära Stora A då knappt 3 år i den i Italien. Mmmmm Gypsy mama baby breeze :heart: - diddeldi visade några underbara bilder på dessa. Och jag minns minsann en turkosfärgad från deras hemsida.
Användarens profilbild
Av sacha42
svas skrev:
sacha42 skrev:
svas skrev:

Gås eller Bali baby breeze. Eller en MT eller sele som det blir lite luftigare i :D
Jo en Ergo har vi nog tänkt införskaffa. Planen är faktiskt att bära Stora A då knappt 3 år i den i Italien. Mmmmm Gypsy mama baby breeze :heart: - diddeldi visade några underbara bilder på dessa. Och jag minns minsann en turkosfärgad från deras hemsida.
mmm den turkosa är läcker kolla in på stellaris, sen vem vet det kanske blir fler återförsäljare i Sv :D
Denna gillade jag förutom den turkosa
Bild
Fast den är vell lite för rosa för din smak :wink:
Användarens profilbild
Av svas
sacha42 skrev:
svas skrev:
sacha42 skrev:
svas skrev:

Gås eller Bali baby breeze. Eller en MT eller sele som det blir lite luftigare i :D
mmm den turkosa är läcker kolla in på stellaris, sen vem vet det kanske blir fler återförsäljare i Sv :D
Denna gillade jag förutom den turkosa
Bild
Fast den är vell lite för rosa för din smak :wink:
Japp, jag har inte svängt (än...) när det gäller inställning till rosa. Jag tycker givetvis ni andra är pingligt vackra i rosa. Men jag passar bättre i Jakob-färgerna (även om det nästan är lite dovt rosa i den).

Ska kolla Stellaris.
Användarens profilbild
Av annemi
Jag återgår till din första fråga :wink:

Lilltjejen hade också feber förnån vecka sen och "bodde" i sjalen. Jag knöt känguru på magen för då sitter det ju inte lika tajt. Och så bara blöja och en kortärmad body på. :wink:
Användarens profilbild
Av Alven
Jag har burit David i sjalen när han har haft feber. Det var ända sätter att få honom att sova då... Jag hade en tunn tuskaftvävd sjal (Amazonas Antigua) som jag knöt så att armarna och överkroppen var fri, tyg bara över rumpan och nedre delen av rygen mao.

Så här: Bild

Han hade förövrigt nära 40 graders feber när den bilden togs...

(Jösses vad Ida är lik sin bror ser jag nu när jag tar fram den gamla bilden!)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?