- sön mar 04, 2007 17:20
Igår gick jag en skogspremenad med Arvid i Mei Tai, och idag testade jag för skojs skull en Haglöfs bärstol, på en motsvarande skogspromenad. Här är mina observationer:
Testbarn: Arvid, ca 75 cm, ca 9 kg, 11 månader.
Fördelar med Haglöfs:
Arvid hade huvet i ansiktshöjd med mig, och kunde se bra framåt. Jag kunde se hans ansikte, och kunde se när mössan glidit av. Dessutom nådde jag att rätta till det.
Mer rörelsefrihet för Arvid.
Tveksamt med Haglöfs:
Arvid hängde på ca 12-15 cm bred remsa under rumpan.
Likvärdigt:
Arvid somnade gott i båda.
Höftbandet känns lite klämmande på båda, fast på olika sätt.
Nackdelar med Haglöfs:
Arvid kändes mycket tyngre i bärstolen!
Rörelsefrihet för Arvid. Han kunde ta spjärn med foten så han satt snett resten av promenaden, och vägde snett på mig.
Axelremmarna skar in (jag har 28 cm breda på MT'n)
Om jag stog helt rak fick jag ramen i nacken.
Summa summarum: blev trött i ryggen efter en kvart med Haglöfs. Igår blev jag inte trött i ryggen alls, promenaden var ca 50 minuter.
Testbarn: Arvid, ca 75 cm, ca 9 kg, 11 månader.
Fördelar med Haglöfs:
Arvid hade huvet i ansiktshöjd med mig, och kunde se bra framåt. Jag kunde se hans ansikte, och kunde se när mössan glidit av. Dessutom nådde jag att rätta till det.
Mer rörelsefrihet för Arvid.
Tveksamt med Haglöfs:
Arvid hängde på ca 12-15 cm bred remsa under rumpan.
Likvärdigt:
Arvid somnade gott i båda.
Höftbandet känns lite klämmande på båda, fast på olika sätt.
Nackdelar med Haglöfs:
Arvid kändes mycket tyngre i bärstolen!
Rörelsefrihet för Arvid. Han kunde ta spjärn med foten så han satt snett resten av promenaden, och vägde snett på mig.
Axelremmarna skar in (jag har 28 cm breda på MT'n)
Om jag stog helt rak fick jag ramen i nacken.
Summa summarum: blev trött i ryggen efter en kvart med Haglöfs. Igår blev jag inte trött i ryggen alls, promenaden var ca 50 minuter.