- fre mar 09, 2007 08:57
Judith har haft en period nu när hon har totalvägrat allt vad sjal heter. Tyvärr. För hon har varit sjuk och velat bli buren hela tiden. Tungt minst sagt.
Men så igår, när vi kom hem från dagis så fick hon se paraplysulkyn stå ihopfälld i hallen. (Varför kan man fråga sig, för jag vet inte när den användes sist. Måste varit typ för ett halvår sen. Minst!) "Gagn" ropade hon och ville sitta i den. Nu vill jag inte gärna ha den inne i köket direkt, så jag frågade henne om hon inte ville sitta i sjalen istället. "Ja, lal!" sa hon!! (Ja, sjal) Så jag fick bära henne igen!
Mycket lättare att laga mat med en tvååring på ryggen, än med en tvååring som man håller på höften. Faktiskt.
Judith är världens bästa.
(Och hennes storebror med, förstås)
Så skönt. Nu kan man kanske gå på långpromenader igen.
Men så igår, när vi kom hem från dagis så fick hon se paraplysulkyn stå ihopfälld i hallen. (Varför kan man fråga sig, för jag vet inte när den användes sist. Måste varit typ för ett halvår sen. Minst!) "Gagn" ropade hon och ville sitta i den. Nu vill jag inte gärna ha den inne i köket direkt, så jag frågade henne om hon inte ville sitta i sjalen istället. "Ja, lal!" sa hon!! (Ja, sjal) Så jag fick bära henne igen!

Judith är världens bästa.

Så skönt. Nu kan man kanske gå på långpromenader igen.
Mamma till sjalbarnen Olle, född 0207 och Judith, född 0504.