Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilken typ av bärsjal föredrar du att bära en nyfödd i?

Lång trikåsjal
85
89%
Lång vävd sjal
10
10%
Ringsjal
1
1%
Kort knytbar sjal (typ Bära Barn-sjal)
Inga röster
0%
Användarens profilbild
Av Isanna
tinaw skrev:Jag saknar alternativet bärpåse :D men föredrar nog lång trikåsjal ändå första tiden. Varvar helst med bärpåse och långsjal, både vävd och trikå.
Jag med!

jag hade bara lång trikåsjal när Isa var liten och det var underbart mysigt! Men flera kompisar hade fleecebärpåsar till sina små och det såg så mysigt ut! Det ska jag ha nästa gång, och trikåsjal förstås!
Användarens profilbild
Av Elin G
Lång trikåsjal. Som att ha bebisen innanför tröjan; Mjukt, gosigt och nära :loving:
Användarens profilbild
Av Suskiv
Hmm...
Den första veckan när bebis är en ihoprullad boll så är trikåsjalen med fötterna innanför krysset riktigt mysigt, men sen föredrar jag vävd sjal. Trikåsjalen är myssjalen men den vävda sjalen är bättre. Men så går också mina barn snabbt upp i vikt. Vidar vägde redan vid 2 veckors ålder 5 kg.

Tror även att en del i det att jag föredrar vävd har att göra med det faktum att jag började med vävd till Tova när hon var en pyttebebis.
Av AnnikaPannika
Jag bar storebror i vävda sjalar när jag väl upptäckte det då han var ett par månader. Sen när lillebror kom ville jag prova trikåsjal eftersom det verkar mysigt till småbebisar. Bara det att jag tyckte att den inte var stabil nog, den stöttade liksom inte ryggen. Lillebror åkte ner och blev till en liten boll vid min navel efter ganska kort tid. Sinon var iofs mysig att ha när vi var hemma och hade stillsamma aktiviteter för oss, typ sitta vid ett bord, men den var inget att gå promenader med tyckte jag. Så jag plockade fram de vävda sjalarna igen, speciellt Easyn är ju supergosig även för liten bebis :-D
Av anna m
Jag valde lång trikåsjal men kan säga att det bara gällde första veckorna. Sen var det den vävda som var bäst. Men mobyn som jag hade var en bra nybörjarsjal.
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Trikåsjal är absolut mysigast och lätt att ta i och ur bebisen när man behöver.
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Suskiv skrev:Hmm...
Den första veckan när bebis är en ihoprullad boll så är trikåsjalen med fötterna innanför krysset riktigt mysigt, men sen föredrar jag vävd sjal. Trikåsjalen är myssjalen men den vävda sjalen är bättre. Men så går också mina barn snabbt upp i vikt. Vidar vägde redan vid 2 veckors ålder 5 kg.

Tror även att en del i det att jag föredrar vävd har att göra med det faktum att jag började med vävd till Tova när hon var en pyttebebis.
Helt OT: men wow! Det är vad S väger nu vid 10 veckor! Har du bara grädde i dina boobs? :)
Användarens profilbild
Av Eulalia
Kan egentligen inte svara men gör det ändå :) !

Jag har bara just nu nyligen testat sjal överhuvudtaget och jag och jag tror att även Ossian är helt förälskade i vår olivgröna tricot-slen :vågen: .
Han åkte vagga hem från bb, men sedan dess har han föredragit att vara ihopkrupen med fötterna innanför krysset.
Användarens profilbild
Av April
Lång trikåsjal! Tyckte det var jättemysigt och skönt i början :-D Jag gick över till vävd sjal efter 3 månader.

Kram
Användarens profilbild
Av jag71
Jag köpte ju trikåsjal till små snuttorna och det var mysigt men jag hade nästan kunnat skippa det. Dels blev jag ju sjuk och dels så var det varmt! Bar i mimmisskrynkliga och tyckte den var sval och trevlig när det var som varmast. Hade dem två små kommit på vintern hade jag inte köpt en trikå utan köpt en tjockare vävd direkt. Tyckte det var småsvårt att knyta trikåsjalen och jag tror inte att jag hade lyckats om jag inte kunnat knyta sedan tidigare.
Användarens profilbild
Av Crappy
Lång trikå men om jag fick en bebbe till under vinterharvåret är jag nyfiken på fleece sjal

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?