Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av minja06
Jag har en sjal av märket MaM ECO, vilket är en trikåsjal men som ska vara lite faster i tyget än andra trikåsjalar. Är det någon som vet om man kan använda den som en vävd sjal och knyta fast barnet på ryggen såsom beskrivs för långsjalar?
Av Aelia
Jag skulle inte rekommendera att använda trikå för rygg knytningar,köp en vävd istället :wink:
Användarens profilbild
Av jag71
jag har inte provat den men har för mig att jag läst att den ska funka att bära på ryggen med
Användarens profilbild
Av Isanna
Det funkar väl, det gör det ju med trikå med. Men om det är nåt att rekomendera vet jag inte. Kanske om man har en väldigt lätt och inte så rörlig bebis? :hmm:

Ryggknytningar tycker jag kräver en stadig och fast sjal. Men det är ju vad jag tycker det! :lol:
Användarens profilbild
Av marlene
mameco är nog tillräckligt stadig, men den är väl smalare än en vävd dvs 50 cm bred medans en vävd är 70 cm bred. Jag skulle hur som helst inte bära i ryggsäck utan i omslutet om jag skulle bära
Av droneboy)))
Min son väger nu 12 kg och jag har burit honom på ryggen (omslutet) i Tricot-Slen i kanske 3-4 månader. Har ingen vävd att jämföra med men det funkar absolut.
Av droneboy)))
Tja, jag kanske bara inte vet bättre. Och så har jag inte haft råd att skaffa någon annan än. Tricot-slen som sagt och omslutet X. Intressant är att det började kännas mycket svajigare sen jag fick reda på att trikåsjal egentligen inte funkar.

Ja, jag har tänkt ta mig till en sjalträff nån gång så vi kanske ses!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag har burit Albert på ryggen i BaBun när han var kring året. Jag tyckte att det funkade bra, även om det kanske inte är optimalt för långpromenader :lol:

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?