sacha42 skrev:lenaj skrev:sacha42 skrev:jättefin, har du färgat själv 
Nej det här är en fe-gåva till mej, så det är måste vara nån annan på Tettinntil som har färgat tror jag. Underbar färg!!!!
Det återstår att ta reda på när våran fe-rond är över om et par veckor. 
vad härligt. Vad går det ut på att vara Fe?
Det är en cirkel kan man kalla det. Man anmäler sej, och nu var det stopp vid ca 50 anmälda. Så delas man in i 2 grupper med en gudmoder var. Vi skriver en "önsklista" med vad vi redan har och har provat av sjal och dyl. Våra storlekar, barnens ålder, färger och mönster vi tycker om och inte tycker om. Vad vi kanske skulle vilja prova, vad som inte passar. (Ringsjal tex. det skrev jag att jag inte kunde använda för jag har problem med ena axeln.)
Så är det en gräns vid 350 kr, men det är upp til var och en hur man gör med det. Är det nån som använder jättemycket pengar, så är det inte därmed sagt att hon får nåt som är jättedyrt tillbaks.
Gudmodern delar ut hemlig febarn till var och en, och så är det bara att tänka ut hur man vill lösa det. Den som kan sy kanske syr nånting. Eller man letar på nätet efter begagnade fynd som passar perfekt för febarnet. Eller helt nytt om man vill det. Och det är helt fritt att lägga vid gåvor till barnen eller annat smått och roligt. Det är inte summan som räknas utan tanken på att nån annan har lagt ner mycket energi och glädje på att hitta en gåva!!
Det är ett jätteroligt sätt att prova ut nåt som man annars kanske inte hade kommit på att prova!
Vi har olika datum vi måste hålla, och sista datum för att skicka ut gåvan är 10. mars om inte nåt särskilt krånglar.
Sen när alla har fått sina gåvor, så ska vi gissa på vem vi har fått av.
Om du tittar på tettinntil under den gode fe, så kan du läsa lite där.
Det är jättekul och nånting som sjalbarn också skulle göra!!