Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Pétronille
tinaw skrev:
Pétronille skrev:
lillstrumpa skrev:
Men vilka är det här förbannade gänget då?
Det blir jag allra mest irriterad över, skämtgänget kan vem som helst kasta sig in i och skämtgänget är ju olika personer i olika trådar.
Ja alltså naturligtvis i princip är det så, men vad jag tyckte den här omdiskuterade tråden illustrerade var att det uppstod ett slags internt skämtande -- i alla fall förstod inte jag vad det skämtades om, eftersom det verkade som om folk redan kände varandra, etc. Och jag upprepar att MEJ gör det här ingenting, jag ville bara försöka förstå var den här känslan av att det fanns ett gäng uppstod, om det fanns något som helst belägg för det. Och just i den tråden tyckte jag det, av de skäl jag nyss har nämnt. Om jag hade varit TS i den tråden så hade jag nog påpekat det, sagt just: men hallå, nu håller ni ju på precis så där som ni sa att ni inte gjorde, ungefär. Tänkte göra det ändå, men glömde bort det...
I övrigt håller jag helt med.
Jag tycker nog inte att man var tvungen att känna någon för att vara med, eller att det fanns något internt skämtande. Är inte det mer en känsla som man kan få om man faktiskt inte känner någon, att man tror alla andra vet saker som man själv har missat?
Jo det tror jag! Och det var väl lite min poäng. Jag undrar om det inte är så att detta att SB är ett "litet" forum, där många känner varandra personligen (och där det ofta finns en ton som gör att man får en känsla av att man känner folk som man egentligen inte har träffat:wink: ) gör att en del kan känna sig utanför, inte med i gänget etc. (Jag försökte mer förstå vad det här handlade om -- det har ju dykt upp flera såna här trådar med folk som känt sig utanför etc, som varit arga etc, och min första reaktion på dem var: Vaaa? Här är ju alla så snälla!:lol: )
Användarens profilbild
Av Gurli
Tväråna skrev:
Pétronille skrev:
tinaw skrev:
Pétronille skrev:
lillstrumpa skrev:
Men vilka är det här förbannade gänget då?
Det blir jag allra mest irriterad över, skämtgänget kan vem som helst kasta sig in i och skämtgänget är ju olika personer i olika trådar.
Ja alltså naturligtvis i princip är det så, men vad jag tyckte den här omdiskuterade tråden illustrerade var att det uppstod ett slags internt skämtande -- i alla fall förstod inte jag vad det skämtades om, eftersom det verkade som om folk redan kände varandra, etc. Och jag upprepar att MEJ gör det här ingenting, jag ville bara försöka förstå var den här känslan av att det fanns ett gäng uppstod, om det fanns något som helst belägg för det. Och just i den tråden tyckte jag det, av de skäl jag nyss har nämnt. Om jag hade varit TS i den tråden så hade jag nog påpekat det, sagt just: men hallå, nu håller ni ju på precis så där som ni sa att ni inte gjorde, ungefär. Tänkte göra det ändå, men glömde bort det...
I övrigt håller jag helt med.
Jag tycker nog inte att man var tvungen att känna någon för att vara med, eller att det fanns något internt skämtande. Är inte det mer en känsla som man kan få om man faktiskt inte känner någon, att man tror alla andra vet saker som man själv har missat?
Jo det tror jag! Och det var väl lite min poäng. Jag undrar om det inte är så att detta att SB är ett "litet" forum, där många känner varandra personligen (och där det ofta finns en ton som gör att man får en känsla av att man känner folk som man egentligen inte har träffat:wink: ) gör att en del kan känna sig utanför, inte med i gänget etc. (Jag försökte mer förstå vad det här handlade om -- det har ju dykt upp flera såna här trådar med folk som känt sig utanför etc, som varit arga etc, och min första reaktion på dem var: Vaaa? Här är ju alla så snälla!:lol: )
Nu tror jag att jag börjar förstå vad du menar Pétronille. Jag trodde själv i början att alla som skämtade med varandra kände varann jätteväl och att skämten var interna sådana med lång bakgrundshistoria. Sen insåg jag att det bara var att slänga sig med, så hajade man skämten direkt - sammahangen uppstod i den trden man skämtade i - och att man inte behövde känna alla för att delta.
Det är en väldigt trevlig sak med SB att det är så familjär stämning här. Men det är lite synd att man ska behöva förklara för så många att de inte behöver vara rädda för den familjära stämningen eller tro att den inte gäller dem.
Det där du just skrev Tväråna, har jag suttit och velat skriva i en timmes tid. Tack.
Användarens profilbild
Av Fenomena
Tväråna skrev: Nu tror jag att jag börjar förstå vad du menar Pétronille. Jag trodde själv i början att alla som skämtade med varandra kände varann jätteväl och att skämten var interna sådana med lång bakgrundshistoria. Sen insåg jag att det bara var att slänga sig med, så hajade man skämten direkt - sammahangen uppstod i den trden man skämtade i - och att man inte behövde känna alla för att delta.
Det är en väldigt trevlig sak med SB att det är så familjär stämning här. Men det är lite synd att man ska behöva förklara för så många att de inte behöver vara rädda för den familjära stämningen eller tro att den inte gäller dem.
:tumup:

Jag tror att det är precis det här det handlar om.
1. För vissa känns som "alla känner varandra" och skämten är interna. Fast det kanske inte alls är så!
2. Och de som skämtar etc vet ju att alla "skämtsugna" inte känner varandra från förr, att man inte måste vara gammal sjalbarnare för att få vara med men har samtidigt svårt att se hur det ser ut utifrån, att det kan se ut som om alla känner varandra i ett litet gäng.
dvs tillbaka på steg 1.
Av Pétronille
Sen så är det ju klart att det är väldigt svårt att få en som är anonym att känna sig som en i gänget. :roll:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?