- ons feb 28, 2007 22:04
) gör att en del kan känna sig utanför, inte med i gänget etc. (Jag försökte mer förstå vad det här handlade om -- det har ju dykt upp flera såna här trådar med folk som känt sig utanför etc, som varit arga etc, och min första reaktion på dem var: Vaaa? Här är ju alla så snälla!:lol: )
tinaw skrev:Jo det tror jag! Och det var väl lite min poäng. Jag undrar om det inte är så att detta att SB är ett "litet" forum, där många känner varandra personligen (och där det ofta finns en ton som gör att man får en känsla av att man känner folk som man egentligen inte har träffatPétronille skrev:Jag tycker nog inte att man var tvungen att känna någon för att vara med, eller att det fanns något internt skämtande. Är inte det mer en känsla som man kan få om man faktiskt inte känner någon, att man tror alla andra vet saker som man själv har missat?lillstrumpa skrev:Ja alltså naturligtvis i princip är det så, men vad jag tyckte den här omdiskuterade tråden illustrerade var att det uppstod ett slags internt skämtande -- i alla fall förstod inte jag vad det skämtades om, eftersom det verkade som om folk redan kände varandra, etc. Och jag upprepar att MEJ gör det här ingenting, jag ville bara försöka förstå var den här känslan av att det fanns ett gäng uppstod, om det fanns något som helst belägg för det. Och just i den tråden tyckte jag det, av de skäl jag nyss har nämnt. Om jag hade varit TS i den tråden så hade jag nog påpekat det, sagt just: men hallå, nu håller ni ju på precis så där som ni sa att ni inte gjorde, ungefär. Tänkte göra det ändå, men glömde bort det...
Men vilka är det här förbannade gänget då?
Det blir jag allra mest irriterad över, skämtgänget kan vem som helst kasta sig in i och skämtgänget är ju olika personer i olika trådar.
I övrigt håller jag helt med.