Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Innana
Var inne på en barnbutik idag. Jag kom att tala med innehavaren om bärselar, varpå han hävdade att Ergo eller Patapum skulle jag aldrig kunna använda för jag var för kort!

En sån kan väl bli aktuell senare för att passa både mig och maken, men nu blev jag lite ställd. Jag är 160 cm lång (kort :wink: ) och relativt smal, men har aldrig uppfattat mig som "liten".

Hur är det för er andra som är under 165cm? Nog borde väl Ergo & co funka även på oss, kan inte tänka mig annat?
Användarens profilbild
Av Innana
Ahaaa, såg flera trådar om detta i ett annat forum...snokar vidare där...
Av belinda
jag är smal och kort 161cm och jag stortrivs med min ergo :D
Användarens profilbild
Av marlene
jag är 165cm och ERGO funkar alldeles utmärkt för mig, men jag är ganska rund om magen. Endel som är lite mindre både på längden och bredden verkar tycka att patapum passar bättre dock
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag är 164 cm lång och jag bär gärna i patapumen. (Eller rättare sagt, gjorde - innan jag blev för gravid för att det skulle funka.)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag är 161 cm lång och stl 36 och både Ergo och Patapum funkar bra på mig. Eller inte Ergon, men det beror inte på min längd/storlek.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Kaffemoster skrev:Jag är 164 cm lång och jag bär gärna i patapumen. (Eller rättare sagt, gjorde - innan jag blev för gravid för att det skulle funka.)
.. och dessutom har jag väldigt kort överkropp, det är ju faktiskt relevant för den här frågan.
Användarens profilbild
Av Kusmi
På mig passar båda två och jag är 162 cm lång!
Användarens profilbild
Av FyraBusar
Jag har både Ergo och Patapum Toddler och de sitter hur bra som helst på mig. Jag är 161 lång. Nu har jag ganska lång överkropp och har är bred över axlar/bröstkorg men jag har långt ifrån fullt inspända axelband på både Ergon och Patapumen, så det SKULLE gå att dra åt mycket mer om man var tunnare.

Men jag har hört några säga att de skulle vilja kunna spänna åt axelremmarna hårdare på Ergon för att den skulle sitta helt perfekt.

Så den totala kroppslängden har nog inte så jättestor betydelse egentligen, utan mer hur lång/bred överkroppen är.... :blahblah:
Användarens profilbild
Av Plinga
Min syster är 158 om jag inte minns fel, och hon har haft patapum, och det har funkat kanon.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Jag har stl 34 (165 cm lång) och kan ha både Ergo, Patapum och Patapum Toddler 8)
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Jag är 165 lång och har en Ergo. Tycker den är toppen att bära i, men kan faktiskt tänka mig att den passar bättre på större överkroppar än min (M). Det är lite brett mellan axelbanden, främst där jag märker det. Men som sagt så gillar jag och sonen Ergon skarpt och tycker den avlastar jättebra!
Av Aelia
Jag är 159 och ergo passar mig perfekt :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?