Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Gabelin
Jag har en flicka på två månader som för närvarande bärs runt i en Babybjörn men pga att jag har problem med nacken så tänkte jag prova en sjal i stället, så nu till min fråga.

Jag har aldrig använt en sjal o känner ingen som använder det heller så är helt ny på detta.. Vad ska jag köpa för sjal? Vilken är bäst o smidigast?

/Elin
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Jag skulle råda dig att börja med en elastisk sjal s k "trikåsjal".
Vet du någonstans där de finns att köpa?
Annars finns det reklam till höger i marginalen. Det är bara att klicka på en så kommer du till den butiken.
Det finns en mängd olika trikåsjalsmärken, jag har använt minimundus trikåsjal, babybundler och sino. Som nybörjarsjal kan jag rekommendera babybundlern och har även hört att moby wrap ska vara väldigt omtyckt!

tycker du att du fått något bra svar?
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
mm skulle nog oxå föreslå en trikåsjal, jag har en Cuddly Wrap som vi trivs jätte bra i, jättemjuk och skön. enda nckdelen med den är nog att den är rätt lång. men du får läsa recensionerna under "Trikå-/elastisk långsjal" i forum indexet.
och att lära sig att knyta är inte alls svårt!
lycka till!
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag skulle säga gå på sjalträffa å testa! ser att du bor i gbg, kika under bärsjalstärffar här på forumet så hittar du ett glatt gäng nere i gbg som gärna hjälper dig! så kan ju få klämma på lite olika sjalar och sedan bästamma dig för vad du ska köpa!
sjäkvklart ska du ha en SJAL!
Användarens profilbild
Av jag71
Panakeia skrev:jag skulle säga gå på sjalträffa å testa! ser att du bor i gbg, kika under bärsjalstärffar här på forumet så hittar du ett glatt gäng nere i gbg som gärna hjälper dig! så kan ju få klämma på lite olika sjalar och sedan bästamma dig för vad du ska köpa!
sjäkvklart ska du ha en SJAL!
:iagree: mycket lärorikt. Och tala om att du ska komma och att alla ska ta med sig så mycket som möjligt
Användarens profilbild
Av Gabelin
Tack så mycket för tipsen.. Håller på att kolla upp olika trikåsjalar nu.. Ska även kolla upp sjalträffarna :)
Användarens profilbild
Av thanisa
Tror också på att gå på en sjalträff och testa olika typer av sjalar och sen kanske få hjälp med att knyta. Då din dotter är såpass stor så hade jag nog gått direkt på en vävd sjal. De ger mer avlastning, kanske lite jobbigare att knyta men det lär man sig snabbt. Jag har själv inte använt trikåsjal och från 2 månader är det inga problem med en vävd sjal.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Till en två månaders rekommenderar jag helt klart en trikåsjal :heart: Finns många bra. Välj en i en färg du tycker är fin 8)
Av Aelia
En sino helt klart :lol:
Användarens profilbild
Av little_me
Sino! :heart:
Användarens profilbild
Av Gabelin
Tack för alla tips än en gång..
Jag har beställt en MaM ECO pga att den verkar vara en stabilare trikåsjal o min dotter är ganska "vild" av sig :).. Jag hoppas att den blir bra.
Användarens profilbild
Av jag71
Gabelin skrev:Tack för alla tips än en gång..
Jag har beställt en MaM ECO pga att den verkar vara en stabilare trikåsjal o min dotter är ganska "vild" av sig :).. Jag hoppas att den blir bra.
Blir säkert toppen! KOm ihåg att lägga in en bild när sjalen kommit! Vill se den, fast jag sett en på riktigt men dem är så snygga.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?