Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av blobban
Jag vill gärna höra era åsikter och erfarenheter av att bära era sjalbarn på sommaren. Väntar första barnet i maj/juni och tycker att sjalen (en röd Sino är hemkommen :wink: ) är en självklarhet. Men vad tycker barnet? Blir det klibbigt och varmt och olidligt att bära/bli buren när temperaturen ligger runt +25? Är kanske vagn att föredra under de varmasta dagarna?

Berätta, berätta!
Användarens profilbild
Av Gullan
Desirée är född 6 Juli - värmebölja ungefär 25 grader i 5 veckor i somras. Jag bar henne i en Hoppediz redan från början. Hon gillade inte vagnen, så det var sjalen som gällde. Det var inte hon som led av värmen - det var jag... Jag upptäckte att hud mot hud inte var så kul, så det gäller att inte ha för urringat, och en kortärmad tröja på bebisen.
Användarens profilbild
Av jag71
Våra två små kom i maj, och då bar jag dem båda två i en sino eller i baby bundlern (var det väl :hmm: ) då var det inte så himla varmt. sen blev jag sjuk så under juni och juli blev det inte allt för mycket buret men i sen när det var så där tokvarmt bille Alma inte somna någon annanstans än i sjalen. Jag hade (och har) några stycken att välja mellan och mimmis skrynkliga blev en klar favorit. Jag tyckte den var sval, mjuk och väldigt snygg (vad nu snygghet har att ge när man sitter och går med ett litet knyte som inte vill somna ordentligt :lol: ). Håller med om att man inte ska vara hud mot hud för det blir varmt. Jag hade antingen t-shirt eller så hade jag smokingbältet mellan oss för att få så lite tyg som möjligt runt lilla snuttan. På dagtid var det mest den stor skrutten som blev buren och små töserna fick åka vagn men det berode mest på att vi fick två samtidigt och att jag inte var så himla pigg. Små snuttorna och skrutt har alltid älskat att vara i sjalen. Tror det mest är mamman som tycker det är megavarmt och lite jobbigt ibland, man blir så himla varm när dem väl är födda (har för mig att det beror på hormonerna).
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Gabriel föddes i Juli, en varm sommar. Jag svettades nog mer än han. Fast jag brukar svettas mycket alltid och som en gris månaderna efter förlossning så vem vet vad som är vad :roll:

Det går ju att ha tyg emellan så man inte ligger hud mot hud för då blir det ju lite klibbigt. Gabriel verkade INTE besvärad av värme och svett i sjalen när han var nyfödd.
Användarens profilbild
Av Lumlum
Vi har ett junibarn, och hon hade inga som helst invändningar mot att bäras i sjal i sommarvärmen. Var det någon som tyckte det var lite för bra ibland, så var det jag.
Användarens profilbild
Av Gladalaxen
Noa började bängla sig ur sjalen lagom till sommaren... Men nya bebin kommer jag försöka bära. Å andra sidan tycker jag att det är urskönt att ha barnvagn just när man går till stranden, så man kan knö grejerna under.
Användarens profilbild
Av solanna
Dante föddes precis innan midsommar förra året och jag bar honom från första dygnet i vår Moby. Visst var det varmt ibland, men det funkade ändå ok och vagnen använde vi inte förrän framåt höstkanten och då bara sporadiskt.

Mitt tips är att skaffa två trikåsjalar så att du kan tvätta den ena medan du använder den andra. Eftersom de helst ska hängtorka så tar det ju lite tid innan den tvättade sjalen är klar för användning igen. Ha sedan tunna kläder på både dig och bebisen och håll er i skuggan så mycket det går.

Lycka till med sjalbebisen!
Av ninen
det beror lite på hur varm man är själv tror jag. jag bar i sinon förra sommaren, i Kaliforninen till och med. Min man däremot föredrog en gauzetyp av sjal .
Användarens profilbild
Av April
Jag bar i Sino hela sommaren. Ines är född den 16 juni och vi har inte haft vagn förrän nu.

Hud mot hud är klibbigt - men jag la en liten sval snutte mellan hennes huvud och min barm... det tog bort det varma. Man kan ha ett litet örngott eller liknande.

För att få det lite svalare gjorde jag så här:
1) Jag lät det innersta korset vara utspritt.
2) Sedan drog jag först upp smokingbältet och sedan vek jag ner det - så att det blev stöd vid Ines rumpa.
3) Ibland delade jag även lite på krysset... Ines vägde ju inte mycket den tiden - så man behövde inte lika mycket stöd. Hon var ju så stilla i början också.

Här är en bild när vi är ute och Ines bara är 20 dagar gammal. Vi använde hela tiden storsysters för stora solhattar - blev bra skydd då :-D Sedan höll vi oss i skuggan och var inte ute på de varmaste tiderna på dygnet!

Bild

Kram
Användarens profilbild
Av FyraBusar
Jag svettas ganska lätt och något som jag tycker är otrevligt är när man har varit riktigt varm, sen tar bort barnet och både barn och jag är blöta. Det blir ju kallt och läskigt.

Jag har löst det så att jag sätter fast en handduk under bh-bandet och ner till byxlinningen. Alltså innanför min tröja. Då klarar sig min tröja och är torr. Det är ju lätt att dra ur handduken när man kommer in och vill se fräsch ut :wink:
Av blobban
Stort tack till alla för era kommentarer och smarta tips! :urule: :urule: Som helt färsk i såväl bebis- som sjaldjungeln, är det ibland... nä, OFTA svårt att veta vad som kan tänkas funka och vad som det är näst intill lönlöst att ens testa.

Vårt barn kommer ev. att förlösas en månad innan BF och det gör att vi känner oss än mer motiverade att bära knytet i sjal. Som semipytte borde det vara nice att fortsätta vara nära, nära. ... och så är ju vi löjligt kära redan nu i vårt barn, så vi vill ju ha det med oss överallt även efter förlossningen... :loving:

Hmm... ytterligare en Sino... :wink: Undras om man skulle slå till med den brandgula då... Den var ju lixom så här snygg: :app: :app: :app:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?