Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Picea
Jag har kommit på att jag inte trivs med att knyta omslutet x på magen, det blir för mycket tyg i midjan, och dessutom blir det ju så mycket tyg över för alla andra knytningar. Så nu sitter jag med en 5,2 m Easy Skog som är ca 80 cm för lång, jag har mätt.

Kan man kapa den och göra något annat av tygbiten? Vad i så fall? Eller skall man försöka byta den mot en 4,7, om man mot förmodan hittar någon som vill, och ha en som bara är 30 cm för lång, kanske? Om man kapar den, skall man ta av 80 cm då, eller skall man räkna med att behöva en längre sjal när barnet blir större? Om man en gång när barnen blivit för stora vill sälja den, kommer man förlora mycket på att man har kapat den själv då?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Du kan ju börja med att försöka byta den :wink: Har du tur så får du napp! Annars tycker jag visst man kan kapa, men lite förlorar den nog i värde då :roll: Fast är man säker på att det är en sjal man kommer använda så är det väl värt det i alla fall!
Användarens profilbild
Av sacha42
kajsa kavat skrev:Du kan ju börja med att försöka byta den :wink: Har du tur så får du napp! Annars tycker jag visst man kan kapa, men lite förlorar den nog i värde då :roll: Fast är man säker på att det är en sjal man kommer använda så är det väl värt det i alla fall!
håller med i vad KK säger 8)
Användarens profilbild
Av Marion
Jag säger kapa! Jag skulle inte våga byta min sjal mot någon annan använd. Sin sjal har man ju hemma och man vet vad man får liksom ;).
Av tygbiten som blir över syr man en förvaringspåse till sjalen, eller så delar man den på längden och får en lång dockbärsjal eller två dockringisar. Om man använder vagn kanske man kan sy ett snyggt fodrat täcke till vagnen?
Användarens profilbild
Av Veronica
Jag säger också kapa. Av tygbiten kan det ju bli en panel till en MT eller kanske en matchande mössa till sjalbarnet. Sy på några lappar och mojänger och ha som snuttefilt... Det finns mycket man kan göra. :D
Användarens profilbild
Av Isanna
Antingen byter du den med någon eller så kapar du den. Det är så trist att ha en sjal som man tycker om åsså envisas den med att vara för lång varje gång man använder den. :(
Av Jenny
Jag hade nog kapat den och gjort något roligt med biten som är över (jag tar den gärna om du inte kan komma på själv vad du ska göra 8) ) Har man en sjal som man trivs med och älskar så tycker jag man ska hålla fast vid den!
Användarens profilbild
Av Picea
Tack för förslagen! Ja, just nu lutar det åt att jag kapar den. Frågan är bara hur mycket, så den inte blir för kort när min bebis blir större. I och för sig testade jag att knyta upp min treåring i omslutet x på ryggen i dag, och det blev ganska långa ändar kvar till henne också. Nog borde jag våga kapa 70 cm i alla fall?

Har ni upplevt att ni behöver mycket längre sjalar till samma knyt när barnen blir större?

Då har jag en 70*70 cm bit kvar. Det första jag tänker på är någon slags matchande sköt-/blöjväska. En liten påse till sjalen har jag redan, den kom ju på köpet. Men 70*70 är inte jättemycket, har någon en ide om hur man skulle kunna sy en sån? Annars var docksjal en jättebra ide! Om nu dottern är intresserad också.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?