- sön jan 14, 2007 19:31
Jo..... jag kan absolut inte bära min 9-månaders son i sjal på ryggen
Han kränger sig liksom utåt och kastar sig bakåt så jag går med krökt rygg en stund, tills han håller på att trilla ur då så får det bli på magen
Men jag gillar inte att ha honom på magen när jag ska laga mat eftersom han är i vägen och det är lätt att han bränner sig.... Och det är just när jag ska laga middag som jag har störst behov av att bära honom
Kan ju tillägga oxå att han är nästan omöjlig att bära på magen oxå, eftersom han är väldigt nyfiken och ganska bångstyrig så håller han på att flänga hit och dit och kastar sig bakåt
Iallafall så funderar jag på vad jag kan bära honom i istället?? Jag hade en ergo som jag sålde när jag var i extremt behov av pengar (till en ny sjal) och inte använde den så mycket. Funderar på om det skulle vara bättre, det är ju inte så lätt för honom att kasta sig bakåt i den
Eller kanske en meitai?? Har aldrig sett en (mer än på bild) och vet inte alls hur de funkar? Är de lätta att ta på, lite styvare än en sjal, avlastar bra eller??
Eller finns det något annat bärdon som skulle passa min lilla vilde till son?? Vad tror ni?
kram

Kan ju tillägga oxå att han är nästan omöjlig att bära på magen oxå, eftersom han är väldigt nyfiken och ganska bångstyrig så håller han på att flänga hit och dit och kastar sig bakåt

Iallafall så funderar jag på vad jag kan bära honom i istället?? Jag hade en ergo som jag sålde när jag var i extremt behov av pengar (till en ny sjal) och inte använde den så mycket. Funderar på om det skulle vara bättre, det är ju inte så lätt för honom att kasta sig bakåt i den

Eller finns det något annat bärdon som skulle passa min lilla vilde till son?? Vad tror ni?
kram
Mamma till Noah 050101 och Malte 060410 Leo född 071007 oxå Ida 090414