Inspirerad av ditt inlägg så blev det en revival här också idag

Jag har jobbat heltid sen september, och maken är hemma. Emil blir buren nästan varje dag när det är dags för dagens tupplur, men då är det maken som bär med Ergon.
Försökte få med Emil i sjalen igår (tupplursdags), men då ville han gå och amma på sängen istället. Inte så dumt det heller
Men idag så nappade han på idén! Låg på golvet, på nya Timbuktun, medans jag drog på mig ytterbyxor och stövlar. Stod sedan förväntansfullt på golvet framför mig medans jag förberedde sjalen
Gosade in sig direkt i omslutet-X på magen, otålig på att komma ut. Satt och sög på sjalen en stund, bubblade lite om vad vi såg i skogen. Mindre än 10 minuter så sov han så gott! Sov fortfarande när jag kom hem efter 1 timme. Blev INTE glad när jag knöt ner honom (jag skulle iväg och titta när en av storkillarna spelade innebandy)

.
Pappa försökte locka med Ergon, men Emil bara drog i sjalen och skrek och grät! Fick ta fram korta Easyn och knyta upp honom i känguru en stund. Sen kom vi på att vi kunde åka på matchen allihop, och när vi började prata om att åka bil så tinade han upp och gick med på att komma ner på golvet igen

Fast vi missade nästan halva matchen

EmilsMamma
mamma till 3 härliga grabbar födda 9407, 9606 och 0502

ERGO NG, denim * Stork Leo Marin 4.6 Leo Rouge 4.1 * Easycare Hav 3.7 * Hoppis Timbuktu 5.2m * Gauze Azurblå * Ringo Krustistel