Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hanna måste köpa en

NG Ergo
18
72%
Patapum toddler
3
12%
Velveteen Mei Tai
4
16%
Användarens profilbild
Av HannaT
Har funderat nu ungefär tre veckor (!!!) att vilken ska jag skaffa. Först var det bara kampen mellan Ergo oh Patapum. Men nu är det också en Velveteen Mei Tai. Nu behöver jag lite hjälp...Så omrösta gärna vad ni skulle göra.

Har haft en vanlig Patapum i somras och den funkade bra på mej men maken inte. Nu har jag funderat på Patapum toddler eller NG Ergo. Men är inte säker på hur Ergon funkar på mej (163cm/52kg).

Och den Velveteen Mei Tai som tycks vara så mjuk och bekväm...Men med vilken är det "lättast" att bära nu på vintern, med alla vinterkläderna osv.?
Användarens profilbild
Av karinmaria
Jag vet just inte vad velveteen mei tai är men mei tai (hemmasydd) är det enda jag använder just nu i bärväg. Tycker den är mycket smidigare än ergo. Så jag röstade för mei tai :D
Användarens profilbild
Av boosten
Jag röstade på ergo. Jag har en patapum och en MT, men vill ha en ergo. Först och främst tycker jag de är mest bekväma att bära i (det lilla jag provat), och rymliga verkar de vara. Smala lilla I som är 1 år 3 mån är på gränsen i en vanlig Patapum med vinteroverall, och Toddlern med sina extraremmar är bara för bökig, särskilt på ryggen. MT har inget fungerande huvudstöd och så lyckas jag inte få till knytningarna så det blir riktigt bra, går mest framåtböjd med den.. :roll:
Användarens profilbild
Av Mia-Maria
Jag har bara provat Ergo Classic och MT men röstar klart för Ergo. Jag tycker den är mycket bättre än MT faktiskt. NG verkar dessutom ännu bättre än min Classic så satsa på en sån skulle jag säga! :wink:
Användarens profilbild
Av sacha42
Nu blev jag nyfiken på hur den Mten ser ut. Har du nån bild??
Användarens profilbild
Av karinmaria
Ah, den såg ju urmysig ut - köp den!
Användarens profilbild
Av boosten
HannaT skrev:Velveteen Mei Tai :heart:
Ja de är verkligen hur snygga som helst! Har du möjlighet, köp en sån och en ergo! :D Jag tvivlar lite på hur bra sammet egentligen är i en MT, finns risk att barnets kläder fastnar i selens "päls" och den känns svår att justera, dessutom kan den vara för varm för sommaren. Men jag har ju aldrig provat, så det är bara spekulationer från min sida..
Användarens profilbild
Av Karin&Alex
Jag röstade på Ergon!
Av dora
bär nästan bara i ergon nuförtiden. bär utanpå jackan på ryggen. snabbt och smidigt för en liten kille som vill upp och sen ner igen! är "normalbyggd" och den passar mig bra.

meitai har jag också, men jag tycker ergon avlastar bättre nu när leonard är så stor och har så mycket vinterkläder på sig. patapum har jag inte provat.
Användarens profilbild
Av Ezereht
Jag skulle säga det beror på hur gammalt ditt barn är. Under 6 månader så kanske en MT, men över 6 månader så en Ergo. Ergon har lite högre ryggstöd och är lite rymligare än Patapum och då lättare att få i barnet i även om det är ett lite knubbigare barn eller med vinterkläder. så tyckte jag. Ergo avlastar mer än MT men MT är mysigare och gosigare om man har ett litet barn.
Av Aelia
Ergo röstade jag oxå på, även om jag älskar min mei tai.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Jag ska väl vara kärring mot strömmen och rösta på Patapum då :roll: :wink: Jag har haft en gammal version av Ergo som jag inte alls trivdes med. Nu har jag en patapum och det är okej med ytterkläder. Men vinterbärning är inte min grej, blir svettig och arg och allt bara klämmer och känns obekvämt :oops:

Jag bär helst i sjal på magen med min egen jacka öppen. Fast det är svårt om Gabriel (1,5 år) är vinterklädd med stövlar och allt :?
Användarens profilbild
Av Tinalqua
HannaT skrev:Velveteen Mei Tai :heart:
Åhhhh ge mig en i merlot jag dööööööör. Den var verkligen jättesnygg
Användarens profilbild
Av Key
Jag röstade förstås på Ergo (se min favvis nedan ;) ) men då hade jag inte läst inlägget ordentligt. När det gäller vinterkläder som är bylsiga tycker nog jag att MT är bäst egentligen. Fast hittills har vår Ergo funkat, men ännu är det inte superkallt här (Skåne) så det kan nog bli bökigt framför allt om JAG ska ha bylsigare kläder - då är jag rädd att höftbältet inte räcker :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?