Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Annika80
På nyårsafton skulle vi få besök av goda vänner och både jag o sambon städade, diskade mm.
Jag tyckte att han kunde passa lillan lite när jag diskade, hon ville vara i famnen.
Då börjar han dammsuga med henne på armen och jag ser direkt min chans, hon är ju tung att bära på.
Så snabbt som attan hämtar jag Ergon och erbjuder den så han kan dammsuga lättare.
Men nej! Han ryggar tillbaka och säger -nej den vill jag inte ha, det går bra ändå!
Frågar vad är det för skillnad på den och BB:n som han faktiskt bar de stora barnen med innan.
Fick inget svar och han fortsatte dammsuga med henne på armen.

Själv gick jag och fortsatte diska och tårarna började rinna sakta, kände mig ledsen och sårad :cry: , han vill verkligen inte bära, men varför?????
Användarens profilbild
Av svas
Trist! Han kanske ångrar sig och slutligen provar om du fortsätter att försöka.

Jag håller som bäst på att lobba för att vi ska köpa en Ergo. Min sambo är säkert positiv till själva bärandet, men han är såååå snål/sparsam att han inte bara vill köpa "vad som helst".
Användarens profilbild
Av Scilla
Annika80 skrev:han vill verkligen inte bära, men varför?????
Fast det var ju inte riktigt sant - han bar henne ju, fast utan redskap :wink: Nämen, jag förstår att du blir frustrerad när man vet hur praktiskt det är, men man kan ju inte tvinga någon att prova. Du får fortsätta visa hur bra det är bara så kanske han testar frivilligt så småningom.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Linus pappa är likadan, jag vill verkligen att han ska prova men han vägrar..sist jag var här sa jag att nu MÅSTE du prova, du har inget att säga till om o han nästan fräste ifrån o sa att han INTE tänkte det. Jag fattar inte vad det är som är så farligt?? Jag blir verkligen jättestött... =(
Användarens profilbild
Av annalys
Att säga att de ska prova för sin egen skull är nog lönlöst om det inte funkar på några försök. Men jag vet någon för ett år sedan eller så som sa till sin mamma något i stil med:
"Jag tycker det är tråkigt att du inte ens vill prova det som är ett så stort intresse för mig, och en så stor del av mitt liv. Jag vill dela det med dig."

Sedan kan man ju inte förvänta sig att de gör mer än just provar. Visst är det praktiskt att bära, men jag bär också för att det är roligt, och alla tycker inte samma saker är roliga.

Vad som till sist fick maken att prova sjal var att David själv bestämt krävde det. Så nu har han iallafall provat, och han har lovat att sjala en eventuell framtida bebis om det blir någon.
Av ninen
Buu vad trist. Man tar liksom för givet att alla sjalbarn har sjalpappor. Trist att dom är så fega eller ointresserade eller vad det är. :(
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag tror att alla måste få ta det i sin egen takt, man vinner sällan på att pressa människor. Jag brukar föreslå sjalen ibland i förbigående sådär till släkt och vänner, "vill du låna sjalen, det där ser lite tungt ut" (om de bär på mina barn). Vissa vill se barnen bäras länge innan de är beredda att prova, andra hoppar gärna på på en gång. Folk är olika!
Av surftrollet
Vad tråkigt att han inte vill använda bärhjälpmedel, men han måste nog få ta det i sin takt, tyvärr. Jag tror på annalys' idé om hur man kan föra fram att du väldigt gärna vill att han provar. Sedan kanske han blir mer benägen att prova om du ser till att han bär på barnet hemma lika mycket som du gör. Alltså att du inte knyter upp honom på dig för att det är enklast om barnet inte vill ligga själv, utan att pappan får ta sin tid att bära även om det är osmidigare för honom. Då kanske han kommer till insikt. ;)

Framför allt så får du inte se det som att det har något med dig att göra. Vill han inte använda bärhjälpmedel så behöver inte du känna dig sårad av det (även om jag förstår att det lätt blir så), för han tar ju hand om barnet iaf. På sitt vis.
Användarens profilbild
Av mejamy
Han kanske bara behöver mer tid till att vänja sig vid en ny tanke :roll: . De flesta av oss har ju svårt för nya tankar. Min man har också varit motsträvig men har ändå provat några få gånger motvilligt. Fast jag har ju ingen ergo, så han har vackert fått stå ut med långsjal från början :lol: Men visst jag förstår att du blev ledsen! :( Pressa honom inte mer nu, så tror jag chansen är större att han provar nångång framöver...kanske i smyg i början :wink:
Användarens profilbild
Av Annika80
Jennelii skrev:Linus pappa är likadan, jag vill verkligen att han ska prova men han vägrar..sist jag var här sa jag att nu MÅSTE du prova, du har inget att säga till om o han nästan fräste ifrån o sa att han INTE tänkte det. Jag fattar inte vad det är som är så farligt?? Jag blir verkligen jättestött... =(
Precis så kände jag! Stött/sårad, det kändes som om han inte tyckte sjalandet/selandet var bra.
Jaja, får väl bearbeta honom lite mer, tror han tycker det är lite "omanligt" löjligt men sant.
Användarens profilbild
Av mimpen
Jag har gått och funderat på det här ett tag nu. Min man vägrar långsjal, men häromdagen när lillan var sjuk så sa hon själv "åka pappa, sjaaaalen", och då kunde han inte gärna neka så det blev ett assisterat ryggknut, men han gillade det inte.

Däremot bär han i ergon mer än gärna, och tidigare provade han ringsjal. Jag tror han tycker att sjal är alldeles för besvärligt och omständigt. "jag tycker det verkar så bängligt", sa han nyss när jag frågade. OIch så fortsätter han "det är ju nog bängligt med ergon..."

I varje fall. Man får väl se det som att det vore fara å färde om man inte ville bära henne ens "manuellt", men så verkar ju inte vara fallet. Jag har ju kompisar som vägrar sjala också, så det är nog inte så mycket att göra nåt åt.
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Du är inte ensam!
Min man är emot sjalar, bärselar och tycker faktiskt att jag bär för mkt i famnen också. Han anser att jag klemar för mkt med våra barn så de blir mammiga och hämmade. :cry:
Å andra sidan kan han själv ligga en hel kväll med lillan på bröstet och titta på TV och han gjorde/gör likadant med A. Förstår inte riktigt skillnaden...
Närhet är väl jättebra och nåt vi behöver mer av alla till mans i vårt samhälle!
A använder inte vare sig tumme, napp, gosefilt eller kramdjur när han ska sova och det tror jag beror på att han alltid fått närhet istället. Tycker det är jättebra när man ska bort, slipper trasslet med att alltid komma ihåg att ta med nappar eller så...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?