Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

...*hihihi* vi är fyra par som umgås ibland. En köpte sig en BB-sjal till ettan, till tvåan nu har hon fått tag i en beg babybundler här, efter att ha provat min... Den lånade jag ut till en annan, som lämnade tillbax den efter ett par månader, och de hade skaffat sig en sino. Mamma nr fyra i sällskapet är troligen på väg att skaffa sig en sino till nästa, vi är beräknade nästan samtidigt... Och nu har jag demat meitai o sele, och fått låna ut hoppiz dublin o didy jakob till de båda förstnämnda... *hihihi* Jag tycker det är så kul att kunna hjälpa till, dessutom lånade jag ju nu i ett huj ut två knappt-5-m-sjalar, vilket ju gör mitt senaste inköp av lapaz alldeles nödvändigt. Sådär plötsligt.... Så jag inte känner mig helt naken och utan sjalar (...och således förtränga två diagonalvävda-över-5-m, samt ett par 5-m-tuskaft :roll: )(och en o annan kortsjal o ringis...)
Användarens profilbild
Av solanna
Roligt när man kan sprida sjalandet inom sin nära vänkrets. Jag har några kompisar som jag jobbar på och åtminstone en som har en liten veckogammal Carmen har köpt en Moby och jag hjälpte henne att sjala första gången i veckan som gick. Förhoppningsvis var det bara början för dem... De fick också en nysydd MT i present som blir bra längre fram.

Annars är det lite skralt, men jag har impat på alla mina grannar som är väldigt intresserade. En provade att sjala Dante i Elden och bestämde sig raskt för att det skulle bli sjal när de får nästa barn. En annan familj har redan tre barn, men är väldigt nyfikna och eftersom pappan är Naprapat så gillar de ju ergonomiskt bärande. Så där kan det nog åtminstone bli en bra sele så småningom...

Problemet är ju att man lätt blir för missionerande, men vad ska man göra när det ju är så himla bra med sjalar... ? :D
Användarens profilbild
Av Helena
När du får en liten bebis behöver du ju många sjalar. Ibland när jag haft didy indio ull jätte länge en dag, så bara måste jag byta till en annan sjal.

Didy Lena(4,7) är min städ- bak- och slabb sjal och bra längd för ryggknytningar.
Didy indio-ull (5,2) är min gå ut och myssjal (men för lång för ryggknytningar).
Easycare Sol :D (4.7 som jag hyr) är min göra lite allt-möjligt sjal.
Didy Björn (5,2) används inte så mycket ännu, tycker ännu att indion är mysigast, men jag tror den blir jätte stadig och bra när hon blir större.
Babybundler finns också, den är till för min man, men han bär mest i famnen, så den ska säljas när min syster sytt en mei tai till honom.

Jag tror att jag behöver en kortare indio också någon gång, för det är min favoritsjal. Och så skulle jag vilja prova en Amazonas carry sling till sommaren.
Av surftrollet
Så kul! :D

Jag går på en dagverksamhet dit jag brukar traska med sonen i min moby wrap, och personalen (sjuksköterskor) brukar alltid kommentera hur gosigt han ser ut att ha det. Idag hade jag med en ringsjal som jag satte sonen i medans jag hjälpte till att laga mat, och även den fick många positiva kommentarer och de ville att jag skulle berätta lite om skillanderna och hur man använder sjalarna. Jag är ju rätt grön själv, men jag gjorde så gott jag kunde...

Ringsjalen fick omdömmet "Den där är ju jättepraktisk, och vilken bra present! Såna där borde du göra och ge bort till kompisar när de får barn för en sån borde alla nya föräldrar ha!"
Användarens profilbild
Av storaT
Det är alltid kul att bli nerdragen i träsk, särskillt när de är så här trevliga. :wink:
Användarens profilbild
Av mojsan
storaT skrev:Det är alltid kul att bli nerdragen i träsk, särskillt när de är så här trevliga. :wink:
*hihi* jo, jag veeet.... det kunde jag ju inte ana en gång för länge, länge sedan, B.SB.se (before sjalbarn.se) Nåväl. Själv funderar jag ju fortfarande på sinon, den är ju så tunn och smal, kan den verkligen funka :shock: Nå, jag hinner fundera lite till. (eller hampasjalen...???) På fredag ska vi andas jag o sambon :D

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?