Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Annika B
Hej! Jag behöver råd från erfarna själanvändare.

Jag har burit min son i BabyBjörn fram till nu men det börjar bli för tungt och känns inte bra längre. Har därför blivit nyfiken på att bära i sjal istället.

Under en kort stund har jag provat en kompis trikåsjal av märket Looma (modell Sino). Den gillade jag eftersom den var lätt att ta på, inte verkade så varm att ha på sig och tog liten plats när man vek ihop den. Men fungerar den på längre sikt? Min son, är fyra månader, väger redan nio kilo. Hur många kilo klarar en trikåsjal innan den känns svajig och töjer sig? Hur stora barn kan man bära i en trikåsjal? Kommer han att "växa ur" en sådan sjal inom kort? Finns några bra alternativ i så fall, för en nybörjare som mig?
Användarens profilbild
Av cocine
jag hade en elastisk sjal till det att min kille vägde över 9kg sen skaffade jag en vävd och det var en stor skillnad den avlastar mycket bättre. tyckte aldrig att min elastiska var dålig men när jag fick känna skillnaden insåg jag att jag kanske tillochmed kunnat byta tidigare..
om jag var du skulle jag satsa på en vävd.
Av Annika B
Okej, då är det nog en vävd sjal som jag ska satsa på. Men jag har hört att vävda sjalar kan vara varma att ha på sig längre stunder. Stämmer det? Men jag är beredd att prova. Vilken vävd sjal ska jag välja... jag har ingen aning om vad som finns.
Av Annika B
Hej!
Tack för tipset! Sjalträff... det låter jättebra. Men vad är det? Hur kommer man i kontakt med någon som anordnar en sådan träff? (Du ser - jag har ingen koll). Är jättesugen på att komma igång med sjalbärandet och skulle vilja prova NU!
Av Annika B
Oj vad bra! Toppen!!
Användarens profilbild
Av zandrama
Som de flesta har sagt så tror även jag att du ska satsa på en vävd sjal. Det finns tunna vävda också som är riktigt bra, favoriten på forumet tror jag är Calin Bleu Gauze (även kallad gås), men även Ella Roo och Amazonas Antigua är tunna och svala.
Av Annika B
Hej,
Tack - då har jag några märken som jag kan kolla upp. Vad kul! Det känns jättebra att få rekommendationer. Vilket superbra forum det här är (första gången som jag är inne).
Användarens profilbild
Av cocine
jag har förresten en amazonas carry sling, den är en av dom tunnare sjalarna, super mjuk och go, lätt att knyta med också.
Av Annika B
Det lät ju också bra - precis enligt mina önskemål. Hm... skulle behöva prova lite olika så att jag förstår vad som är skillnaden mellan olika modeller. (Får hoppas att jag kan vara med på en sjalträff snart - jag är så ivrig nu).
Användarens profilbild
Av milimani
Jag är ju själv nybörjare men har skaffat en easyhug som jag trivs jättebra med. Dels för att den är enkel, stadig och avlastar bra (fast inte så bra som en långsjal) och dels för att den inte är så varm. Både jag och lilltejen är så varma av oss.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?