Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag gillar verkligen det här med att köpa begagnat, inte bara sparar man pengar, man bidrar dessutom till att återvända fullkomligt dugliga saker och låter bli att köpa nytt.
Och så är det kul att kolla runt och leta och finna och ha kontakt med olika folk överallt.
Och nästan alltid går det bra, grejerna är fina, man betalar i förväg och får saker hemskickade, som julafton.
Och slipper gå runt i affärer och trängas och bli sjuk och varm och göra av med extra mycket pengar.
Varför köpa nytt om man inte måste?
Användarens profilbild
Av Annika80
Tycker det är kul med! Fast efter att ha stött på plagg i dåligt skick och köpare som vägrat betala på Tradera så blir man lite less.
Men jag är försten att rota i ÖF:s beg kläd skåp varje gång vi är där :D , och har hittat en massa fint. Mest till Amy, men i torsdags hittade jag en skjorta åt Robin från Esprit för 10kr, helt ok :D
Användarens profilbild
Av solanna
Visst är det kul när grejorna kommer till användning! Vi sköper och säljer inte så mycket, men vi lånar och lånar ut mycket inom bekantskapskretsen. Vi har till exempel och haft turen att få barn växelvis med min brors familj så där har klädomgångarna åkt fram och tillbaka flera gånger. Det känns ju också lite mer motiverat att köpa till exempel en fin vinteroverall när man vet att den kommer att kunna användas av minst 4 barn i tur och ordning.

När vi sedan inte ska ha fler barn kommer jag nog att skänka bort det mesta, antingen till vänner eller till välgörande ändamål.
Användarens profilbild
Av jazoo
Håller med. Vi har haft turen att få väldigt mycket kläder från olika håll, så vi har inte behövt köpa så väldigt mycket. Men det mesta som vi har köpt kommer faktiskt från Öppna förskolans klädbytardagar. En hel kasse kläder för typ 100 spänn... Oslagbart!

Sen har man ju gjort vissa tabbar också - som när vi tidigare i höstas drogs med i värsta "måste-köpa-vinteroverall-nu-annars-kommer-de-ta-slut-och-stackars-barnet-får-frysa-hela-vintern-hysterin". Minsta storleken 80 inhandlades raskt. Men den är apstor, så den kommer hon ju inte att växa i förrän nästa sommar... :roll:

Få se om den kommer ut här på säljes i oanvänt skick. Bli inte förvånade i så fall.
Användarens profilbild
Av Tina2
Åhh, rubriken fick mig att tänka "Sy om befintliga plagg till barnkläder!"
Såg någon artikel där de sades att det fanns en bok med "Sy om vuxenplagg till barnplagg" etc...
Bla en Tshirt som blev en toktuff overall!..

Begagnat är bra!!

Jag fyndade begagnade vagnar till Charlie den här gången.
-Förra gången med tvillingarna blev det i hysterin ett par (fler...) nya...

Vi älskar våra vackra, vackra; En Silver Cross Kensington - Grå!!
Och en Ora Valetta med blänkande kromchassi och vit skai...

Ljuvliga på promenaderna!!
Användarens profilbild
Av Bönan
Med återvinning menar jag ju givetvis också sånt man ärver eller lånar av andra som haft barn, precis som ni skriver.
Få barn plockar fram det bästa hos vänner och bekanta, alla blir så hårligt generösa och delar med sig. Ljuvligt!
Användarens profilbild
Av ernamalin
Åhh, rubriken fick mig att tänka "Sy om befintliga plagg till barnkläder!"
Såg någon artikel där de sades att det fanns en bok med "Sy om vuxenplagg till barnplagg" etc...
Bla en Tshirt som blev en toktuff overall!...
Tror du tänker på den här: http://www.adlibris.com/se/product.aspx ... 106848&s=1

Störthäftig bok med massa tips och idéer om hur man kan sy om vuxenkläder till barnkläder.
Användarens profilbild
Av jazoo
Boken heter Baby Cool, den är hur bra som helst. Utförliga instruktioner och jättebra bilder, så den passar även dem som inte tror att de kan sy. Otroligt inspirerande.
Användarens profilbild
Av thanisa
:D

Rubriken fick mig att tänka på "återvinning av sjalar" till kläder och vet inte om det är så fantastiskt.

http://www.didymos.de/shop-php/datenbla ... reis=65,96

Titta på länken ovan där kan man snacka om sjalåtervinning på ett i mitt tycke inte helt snyggt sätt.

Vi använder kläder från när jag var liten och sen en del efter kusinerna. Har dock mycket nya kläder och än så länge ligger det i lådor innan vi bestämt vad vi ska göra med dem. Slänga är inte aktuellt, men låna ut, skänka eller eventuellt sälja en del kläder. Tycker själv att vi har alldelles för mycket kläder till barnen och då vet jag att jag har köpt mycket lite jämfört med de flesta andra mammor jag känner.
Användarens profilbild
Av ernamalin
thanisa skrev::D

Rubriken fick mig att tänka på "återvinning av sjalar" till kläder och vet inte om det är så fantastiskt.

http://www.didymos.de/shop-php/datenbla ... reis=65,96

Titta på länken ovan där kan man snacka om sjalåtervinning på ett i mitt tycke inte helt snyggt sätt.

Vi använder kläder från när jag var liten och sen en del efter kusinerna. Har dock mycket nya kläder och än så länge ligger det i lådor innan vi bestämt vad vi ska göra med dem. Slänga är inte aktuellt, men låna ut, skänka eller eventuellt sälja en del kläder. Tycker själv att vi har alldelles för mycket kläder till barnen och då vet jag att jag har köpt mycket lite jämfört med de flesta andra mammor jag känner.
Ja, de där är rent ut sagt hiskliga! och för 650 spänn!!! allvarligt...
Användarens profilbild
Av FridaCB
Jag är helt klart beroende av Tradera, jag håller med den som skrev att det är lite som julafton, man går och spanar efter postbilen baki gardinen när man väntar på ett paket :) Brevbäraren har till och med föreslagit att vi ska skaffa en större brevlåda :wink:

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?