Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av caelajemma
Igår (!) frågade min BVC-sköterska mig om jag skulle kunna visa sjalar för en BVC-grupp idag(!). Vad svarar man på något sådant? "Självklart!" sa jag... :)

På kvällen när jag satt och letade tips o råd om detta, här på sjalbarn, kom jag på att jag varken visste hur gamla barnen var, hur stor gruppen var eller om någon mamma hade önskat en sjaldemonstration. Ja ja, det ordnar sig väl, tänkte jag. Jag har ju i a f en grej av varje (trikå, vävd, bärpåse, ringsjal, meitai, sele).

Hur gick det då? Jo då, det gick bättre än jag vågat hoppas. Gruppen var förhållandevis stor (tror det var åtta mammor med 3-4månadersbebisar i ett rum på max 20 kvadratmeter + mig & Jemma o sköterskan = trångt & varmt!). Det visade sig att jag var "en överraskning" (kanske måttligt roligt...), men jag hade tur för det visade sig att två mammor redan sjalade (en i en trikåsjal & en i en dubbel bärpåse) - hurra! :app: - vilket gjorde att det hela kändes lättare (de intygade att det var bra med sjal :) ).
Jag visade mina sjalar/selar, berättade hur jag halkat in på sjalandet, visade några knytningar, berättade om sjalbarn (alla fick en liten lapp med adressen till sjalbarn såklart) och nämnde hyrsjalsmöjligheten och att man gärna kunde köpa begagnat eller sy själv, samt erbjöd dem att prova på (de som redan sjalade passade på att prova annat). Hade även med mig en BB så att de fick se skillnaden i bärande för barn & bärare, och alla var överens om att det var tungt att bära i en sådan... :)
Det var jättekul att de ville prova sjalar och att de frågade en hel del (inte bara sjalmammorna), men något av det bästa var när alla utom en mamma hade gått (en av de som såg minst intresserad ut) och denna mamma pekade på Ergon och sa: "Den där verkar ju jättesmidig, babybjörnen är ju så många spännen att fixa med. Den där klickar du ju bara i hur lätt som helst." "Ja och den är skönare att bära i och har längre användningstid" tillade jag... :D

Kan ju tillägga att min lilla guldklimp var världens bästa modell, inte ett ljud kom från henne under hela tiden, även om hon t o m fick vara lånebebis också (bebisen till hon som ville prova långsjal sov nämligen) och när jag knöt upp henne i didyn så lade hon huvudet mot bröstet på mig som värsta sjalreklamen. :heart: :heart: :heart:

Jag får väl nästan lägga upp mig som sjalbarnsambassadör efter detta... :)
Användarens profilbild
Av deleine
Vist är det kul att visa sjalar på BVC.
Jag har varit en gång och då med en gravidgrupp men har blivit inbokad för en till visning nu i slutet på november...

Men va du så där nervös så du nästan glömde vad sjal är???? För det var jag =O)))

"ÖÖ det här ööö är en... en... en... hmm sjal... en trikåsjal...."
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
:app: Vad roligt! Bra jobbat!! :tumsup:
Användarens profilbild
Av Maerion
Bra jobbat! Vad kul att de var intresserade!
Användarens profilbild
Av caelajemma
Ja, det var kul, fast jag undrar hur roligt det hade varit om ingen hade varit intresserad... Så jag kommer nog bara göra om det om någon mamma/pappa efterfrågar det.

Nja, jag vet inte om man kan kalla det nervös direkt (jag gillar att prata för folk :) ), men jag svamlade på en massa och hade av någon underlig anledning svårt att säga sjal, det blev mest något mellanting av sele och sjal typ sjel/sejal - helknäppt, men de fattade nog ändå. :) Sen blev det ju så fruktansvärt varmt i det där lilla rummet. Då är det ju måttligt roligt att vira in sig i en massa tyg, när man nästan håller på att smälta bort.

Något jag tyckte var lite knepigt var dock att fixa till sjalen på någon annan, särskilt när det gäller en helt främmande människa - komma där o peta, dra och fixa liksom.
Användarens profilbild
Av Droppen
Härligt! Roligt att det gick bra! :P

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?