Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tinker
Inte med en Easy! :D
Användarens profilbild
Av Helena
Om man har en sjal som räcker precis så kan knuten stå ut lite, så det är bättre om ändarna är lite längre på Easycare tycker jag. Mina ändar var faktiskt i vägen lite när jag skulle diska och så, jag hade en 4,2 och knöt x-omslut rygg.
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Jag är 167cm, väger ca 70kg och har D/E-kupa just nu, jag kan knyta på magen med min 4,7 vid omslutet på magen (som kräver mest längd), har ca 10 cm kvar på varje ände av sjalen efter knut. Jag tror nog att det räcker med en 4,2 för din del. Det ska du kunna göra alla knytningar med. I värsta fall så kan du knyta i sidan eller bak i ryggen vid magbärning.
Användarens profilbild
Av Helena
Mrs J skrev:Tack för era svar! :)
En till fråga: behöver jag en 4,7 eller räcker det med en 4,2? Jag vill kunna göra alla knytningar både på mage och rygg. Jag är 154 och väger ca 55 kg när jag inte är gravid. :wink:
Det beror nog lite på hur snabbt du går ner i vikt efter gravditeten. Jag kan ju knappt knyta fram med min Didymos 5,2 :cry: och ändå tycker jag inte att jag är så hemskt tjock.
Så jag hade aldrig kunnat knyta x-omslut mage med en Easycare (alltså inte att ens knyta på ryggen). Kanske bättre att ta 4,7 för säkerhets skull, så att du inte måste stå och dra i sjalen.

Fast du är ju rätt kort, det kanske spelar in. det är väl något konstigt med mig då, jag kanske är jätte bred på något vis. :wink:
Av Aelia
Jag har 4,2 och kan göra alla knytningar :wink: Klart dus ak ha en lava, det är bara sååå fin, använde den idag senast :wink:
Användarens profilbild
Av Isanna
Mrs J skrev:Tack för era svar! :)
En till fråga: behöver jag en 4,7 eller räcker det med en 4,2? Jag vill kunna göra alla knytningar både på mage och rygg. Jag är 154 och väger ca 55 kg när jag inte är gravid. :wink:
Ett förslag är ju att hyra en easy en månad och verkligen testa längd!
Användarens profilbild
Av sacha42
jag kan också göra alla knytningar med en 4,2a och jag är större än dig :D funkar att göra alla knytningar med en easy på 4m med :wink:
Av Aelia
sacha42 skrev:jag kan också göra alla knytningar med en 4,2a och jag är större än dig :D funkar att göra alla knytningar med en easy på 4m med :wink:

Håller med dig, tycker inte att du behöver hyra, har ju sett dig :wink: och 4,2 skulle passa perfekt, jag har 4,0 som passar mig
Av Marika
Längden beror också på om du vill ha knuten på magen eller bak när du knyter fram på magen. Personligen så tycker jag inte om att ha en knut bak.

Jag gillar inte stora knutar fram eller bark då blir det så knöligt när man bär under jackan. Jag gör bara en enkel knut, sen stoppar jag upp ändarna under det som finns runt midjan om du fattar. ; )

Nu kanske man inte skall rkomendera enkelknut, men jag vet att Astrid inte trillar ut eftersom att hennes tygd "låser" tyget.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag är 161 cm/56 kg och jag kan men nöd och näppe knyta omslutet på magen med knuten fram med en 4,7:a.... och jag är dessutom tunnare på överkroppen och har kort rygg :hmm: Svansar är fint. Köp en 4,7:a och korta den om du tycker att den är på tok för lång.
Av Aelia
Mrs J skrev: Får du knuten fram eller bak då? :roll:
Jajamensan, en Lava kommer det att bli, :wink: funderar på om jag skall sälja min Didy Olof då? :hmm:
Bak :wink: Va? Ska du sälja Olaf då? Du som tyckte så mycket om den :lol:
Av Aelia
Mrs J skrev: hehe det gör jag fortfarande, men på nått sätt måste jag finansiera köpet utav Lavan. :? AHA...nu kom jag på det...jag önskar den helt enkelt utav mannen i födelse present, eller julklapp kanske!? :P Bebben måste ju åka i Lava OCH Olaf! :lol:

Precis, tur att det är jul snart eller hur. Sälj inte Olaf, han är så snygg på er

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?