Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Droppen
Kaffemoster skrev:
Droppen skrev:
Kaffemoster skrev:
Sporttjejen skrev:Jag såg på www.sakta.se som både har nätbutik samt affär i Sthlm att det finns några billigare kopior till Spiky plus som heter Kalix. Funderar på om man skulle förbi och testa dem...
Någon som gjort det redan?
Jag har precis köpt mig Kalix. Försäljaren sa att de faktiskt verkar vara bättre än spiky, mindre klagomål på att de gått sönder och så.
Kollade in på Kalix men kan inte hitta någon storlekstabell? :hmm:
Hjälp någon?
Lite så här ur minnet så var S 36-41 och M 38-44... Small kan jag kolla på förpackningen, för det var vad jag köpte, men det orkar jag inte just nu :D. Broddarna ligger på undervåningen.
Aha, då skulle M passa mig då. Har ni sååå stort hus..? :lol:
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Kaffemoster skrev:
Sporttjejen skrev:Jag såg på www.sakta.se som både har nätbutik samt affär i Sthlm att det finns några billigare kopior till Spiky plus som heter Kalix. Funderar på om man skulle förbi och testa dem...
Jag har precis köpt mig Kalix. Försäljaren sa att de faktiskt verkar vara bättre än spiky, mindre klagomål på att de gått sönder och så.
Aha, ska nog förbi och köpa mig några Kalix jag också... :-)
Användarens profilbild
Av Ofelia
Ni som har Spiky resp Kalix; är de svåra att få på skorna?

Och ni som köpt Apotekets Tvärstopp; tycker att det låter bökigt med kardborre som ska fästas runt vristen varje gång när man har bebis på magen. Funkar det bra ändå?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Droppen skrev:
Kaffemoster skrev:
Droppen skrev:Kollade in på Kalix men kan inte hitta någon storlekstabell? :hmm:
Hjälp någon?
Lite så här ur minnet så var S 36-41 och M 38-44... Small kan jag kolla på förpackningen, för det var vad jag köpte, men det orkar jag inte just nu :D. Broddarna ligger på undervåningen.
Aha, då skulle M passa mig då. Har ni sååå stort hus..? :lol:
*s* Naej.. men det är två våningar, och ibland är trappan joooobbig. Nu har jag iofs sprungit där flera ggr i andra ärenden, så jag får väl anse mig uppvärmd!

BRB!
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag köpte Small, som skulle passa skostorlekar 33-38. Så om jag minns siffran 36-41 var korrekt är det ju förmodligen för Medium...
Användarens profilbild
Av Aurian
SQ skrev:Jag älskade mina yactrax pro! www.babyboden.nu De blev väldigt farliga mot slutet av vintern och de blivit slöa. Höll på att ramla omkull med benen i spagat pga dem. Annars, när de är nya funkade de utmärkt och jag har aldrig känt mig så säker med andra broddar. Sen ska jag väl tilllägga att jag gick mycket på barmark med mina.
Jag hade Yaktrax walker, hade velat ha pro men de görs inte så små :cry:
Jag var väldigt nöjd med mina Yaktrax, ända tills gummit gav upp efter bara ett par månaders (flitigt) användande :roll:
Användarens profilbild
Av Ofelia
Och hur tyckte ni att era Yactrax var att ta av och på skorna? Gick det smidigt? Om man vill undvika att använda dem på barmark...
Användarens profilbild
Av diddeldi
Ofelia skrev: Och ni som köpt Apotekets Tvärstopp; tycker att det låter bökigt med kardborre som ska fästas runt vristen varje gång när man har bebis på magen. Funkar det bra ändå?
inte alls jobbigt, jag tror att andra varianter är svårare att sätta på. det är inte kardborre runt vristen, utan mer som på skor som har kardborreknäppning.

Bild
Användarens profilbild
Av Droppen
Kaffemoster skrev:Jag köpte Small, som skulle passa skostorlekar 33-38. Så om jag minns siffran 36-41 var korrekt är det ju förmodligen för Medium...
Tack! :tumup:
Användarens profilbild
Av deleine
Min mamma har testa ganska många olika sorters broddar och tycker dom från babyboden.nu är bäst
Och jag har sådana(har dock inte testat några andra) och är väldigt nöjd med dom.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Droppen skrev:
Kaffemoster skrev:Jag köpte Small, som skulle passa skostorlekar 33-38. Så om jag minns siffran 36-41 var korrekt är det ju förmodligen för Medium...
Tack! :tumup:
.. och nu har jag provat att dra på dem på mina vinterskor (som jag givetvis inte hade på mig igår, när jag var och handlade broddar) och insett att jag nog ska byta till medium =).
Av Jennifer
Är väldigt lika dom halkskydd jag förra året köpte på Clas Ohlsson. Funkar ok, speciellt under korta promenader. Den stora nackdelen är att de glider i sidled så att alla dubbar till slut inte är under skosulan... Om man ska ha halkskydd under hela skosulan är det nog viktigt att välja ett par som har en "stropp" på ovansidan av skon, typ så som det är på yaktrax pro (http://www.exerbe.se/bilder.htm). Har själv ej testat detta märke, men är sugen.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?