Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Snart är lillasyster här och jag bara funderar på hur det blir om det blir en kräkis som A var.
Har införskaffat 2 sjalar, varav jag gillar den ena. Den andra tror jag blir en reservsjal.
Handen på hjärtat - behöver jag fler?
Själv vill jag gärna ha en Sino krustistel och gärna någon mer men plånboken säger nog dessvärre nej...
Hur många sjalar har ni med småbebisar?
Har visserligen ett gäng vävda också men jag tycker trikå verkar mysigast och enklast i början...
Användarens profilbild
Av Bina
Sälj "reservsjalen" och investera i en krustistel är mitt råd, annars kommer du sukta efter den och ångra att du inte gjorde det... det finns säkert någon som ligger utan att användas om du annonserar under köpes.

Lycka till! :D
Användarens profilbild
Av Lumlum
När loppan var ny använde jag i stort sett alltid min - enda - trikåsjal, och ibland använde jag min gås mest för att den skulle användas. Jag kände aldrig något behov av mer än en trikåsjal - en fåfäng önskan om fler fanns dock...
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
JAg hade också bara en trikåsjal, men två hade nog varit bra eftersom Thea också var en kräkis. Men fler än så behöver du nog inte egentligen :roll:
Men jag håller nog med Bina, om du inte gillar "reservsjalen" skulle jag sälja den och köpa en du tycker om istället!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag hade bara en, men till nästa barn kommer jag ha flera. Även om man använder dem under en kortare period är sjalen aldrig så mycket som ett plagg som den första tiden. Ofta har man den ju knyten hela dagen. Ombyte förnöjer :this:
Sälj reservsjalen och köp en Krustistel! :D
Användarens profilbild
Av Cecilia
Jag tyckte att jag klarade mig bra med bara en, trots att jag hade en kräksbebis. Men hon kräktes inte så mycket i sjalen, och jag använde mest sjal istälelt för barnvagn. jag tvättade den inet så ofta. Hemma inne så bar jag ibland med min gamla Wilkinet sele också. Och så hade jag ringsjal som komplement och vävd sjal.
Användarens profilbild
Av little_me
Jag har också en kräkis och jag har två trikåsjalar. Jag använder sinon mer än mobyn (mest pga av färgerna) men tycker om båda!
Jag tror två är lagom, men sälj reserven och köp en sino är mitt råd!
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag hade en, och det funkade bra trots kräkis. Men det är klart att det hade varit praktiskt med en till, så nästa gång det blir dags kommer jag nog se till att ha två.

Säger som Bina (hej, förresten, det var längesen!) och flera andra - sälj den du inte riktigt gillar och köp drömsjalen! Passa på säger jag, nu när jag inte bär så mycket längre ångrar jag att jag inte investerade i drömsjalarna från början...
Användarens profilbild
Av tove79
Jag hade först en Minimundus men köpte sen en Sino och sålde då den första. Men det hade varit bra med två sjalar. Att låta Sinon ligga i tvättkorgen var inget alternativ, den fick torka och lukta kräks istället :roll: Äckligt men sant.
Nästa spädis ska jag nog ha en reservtrikå till. Eller en egen tvättmaskin. Klart du ska ha en Krustistel! Gör inte som snåla jag :this: . Köp en Sino från början, den är ju supermysig för nyfödda små knott.
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Tack för råden! :D
Tvättade båda sjalarna igår och stod och strök de idag.
Blir absolut en Sino till, vilken härlig mjukhet det är i dem fast den här är helt oanvänd...
Användarens profilbild
Av Helena
Jag förstår mig inte riktigt på trikåsjals-hysterin :D . Jag bär helst i vävda, tycker att knytningarna blir bättre då. Jag har en Babybundler, men den används bara hemma och mest ifall jag bara ska sitta ner. Blä för att ta en promenad och upptäcka att trikåsjalen sitter för löst och barnet bara hasar längre och längre ner. :cry:
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Helena skrev:Jag förstår mig inte riktigt på trikåsjals-hysterin :D . Jag bär helst i vävda, tycker att knytningarna blir bättre då. Jag har en Babybundler, men den används bara hemma och mest ifall jag bara ska sitta ner. Blä för att ta en promenad och upptäcka att trikåsjalen sitter för löst och barnet bara hasar längre och längre ner. :cry:
Jag håller med dig, jag provade min Moby ett par gånger och konstaterade att gåsen var bättre, så Mobyn fick flytta. Sen fick gåsen också flytta för att jag kom på att storken var ännu bättre. :D
Användarens profilbild
Av Bina
Helena skrev:Jag förstår mig inte riktigt på trikåsjals-hysterin :D . Jag bär helst i vävda, tycker att knytningarna blir bättre då. Jag har en Babybundler, men den används bara hemma och mest ifall jag bara ska sitta ner. Blä för att ta en promenad och upptäcka att trikåsjalen sitter för löst och barnet bara hasar längre och längre ner. :cry:
Jag är inte det minsta hysterisk över trikåsjalarna däremot är de ju så mjuka och gosiga .. alldeles precis så mjuk som en nyfödd bäse :wink: vad gäller säkerhetskänslan "man vet var man har sitt barn" då håller jag helt med dig om att vävda sjalar är "tryggare"

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?