Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Nova
Till och från dagis varje vardag.
En hel del på kvällen.
Gissar på 2-3 timmar per dag.
Av ninen
hmm, kanske 5 timmar om dan i snitt. några timmar ute och så en del inne, på ryggen. idag var jag på mässa och bar nog en 8-9 timmar.

vad skrytigt det lät... :rodna:
Användarens profilbild
Av Maerion
Alla transportsträckor, när vi går på stan och så. Hemma har hon börjat krypa så då gillar hon att vara på golvet. Men när hon ska sova (dagtid) brukar jag sätta upp henne på ryggen och passa på att diska! Sen kan det bli vid insomning på kvällen också om hon har svårt att sova.
Användarens profilbild
Av Helena
Rätt mycket, många timmar per dag, känns som det blir mer och mer. Hon sover ju mest och sover bäst i sjalen. Men sover hon väldigt djupt lägger jag ner henne, för att få vila mig en stund från bärandet.
Användarens profilbild
Av lotte
För närvarande kanske runt 3 timmar per dag. För mycket, iallafall ... :cry:
Användarens profilbild
Av sol
Innan Alfred blev två år bar jag honom kanske 2-3 timmar om dagen. Kanske mer vissa dagar. Nu använder jag Ringon vid kortare stunder och vid vissa tillfällen (som vi sjukdom och matlagning). Så det blir nog inte ens en timma i veckan i genomsnitt.
Av nanook
Jag bär 1-3 timmar om dagen.
Användarens profilbild
Av Asereht
Oj, svår fråga. Väldigt olika beroende på vad vi gör. Men jag bär dagligen då vi har hund och hundpromenad utan att bära vore i princip omöjlig med tre små barn som ska med + att ringsjal används dagligen för att underlätta småsaker. Ryggbärning ger frihet och snart hoppas jag kunna få upp honom i sjal på ryggen också och inte bara i selen. :)
Användarens profilbild
Av GosKina
Jag använder inte vagn, så varje gång vi är ute bär jag eller maken dottern. Men jag har inte tränat så mycket på ryggknyt än, men det är verkligen dags. Då kommer det nog bli ännu mer bära, så otroligt behändligt att ha dem där bak.

Men nu jobbar jag ju halvtid, så det blir inte jättemycket bärande ändå nu... Så det är svårt att svara hur mycket det verkligen blir. Kanske snittar på en timme per dag ungefär.
Användarens profilbild
Av GosKina
lotte skrev:För närvarande kanske runt 3 timmar per dag. För mycket, iallafall ... :cry:
Varför tycker du det är för mycket?
Användarens profilbild
Av Key
lotte skrev:För närvarande kanske runt 3 timmar per dag. För mycket, iallafall ... :cry:
Men oj! :shock: Det blev inte av att sluta?! Det låter jobbigt (både att behöva sluta och inte kunna det...).
Användarens profilbild
Av Key
Och själv bär jag alldeles för lite! T vill "gå fälv!" mest hela tiden och vi transporterar oss inte långa sträckor i allmänhet så att han måste bli buren för att vi har brått. En timme i veckan kanske...
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Vagnen står inlåst i ett förråd, så vi använder bara sjal/MT. På prommis, ner på stan och här hemma när det lagas mat och det är grinigt. Vid insomning (om det är pappa som nattar) 8)
Tja.. inte vet jag hur mycket det kan bli, allt mellan 1 timme och 6 timmar skulle jag gissa :wink:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?