Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av wokka
Jag började bära på ryggen ungefär när tjejen kunde sitta upp själv. Jag brukade sätta henne på sjalen i en fåtölj, och sätta mig själv framför. Sedan lyfte jag upp hela paketet, sjaländarna över axlarna. Jag använde bara enkel ryggsäcksknytning, för jag fick aldrig det där med omslut att funka riktigt bra.
Av Jinxan
Z, som är mitt första sjalbarn, började jag med för ett par veckor sedan. Gör allt själv med sambon intill (ifall något skulle ske).

Knyter också omsluten ryggsäck, vanliga ryggsäckar får jag inte till :hmm:

EDIT: Z är alltså 5 mån och några dagar nu
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Oj, oj oj, jag svettades mycket i början! Pyret gillade inte ryggknytsövning alls, men så småningom vande hon sig och numera, när hon är väldigt van, ligger hon helt stilla.
Jag började inte öva förrän hon var 9 månader och det tog väl ett par månader innan jag var helt bekväm med ryggknyt och vågade göra det offentligt.

Några erfarenheter som jag gjorde:
-Det var bra att själv vara säker på knytningens alla steg. Jag övade med ett jättestort gosedjur.
-Jag tyckte att det var enklast att börja med omsluten ryggsäck eftersom man kan låsa bra med en knut på bröstet innan man fortsätter knyta.
-Stå framför en spegel och knyta (jag gick till en spegel efter att jag hade låst med bröstknuten. Det första steget gjorde jag ståendes på en säng)
-Ge inte upp!
Användarens profilbild
Av katha
smedsboemma skrev:Oj, oj oj, jag svettades mycket i början! Pyret gillade inte ryggknytsövning alls, men så småningom vande hon sig och numera, när hon är väldigt van, ligger hon helt stilla.
Jag började inte öva förrän hon var 9 månader och det tog väl ett par månader innan jag var helt bekväm med ryggknyt och vågade göra det offentligt.

Några erfarenheter som jag gjorde:
-Det var bra att själv vara säker på knytningens alla steg. Jag övade med ett jättestort gosedjur.
-Jag tyckte att det var enklast att börja med omsluten ryggsäck eftersom man kan låsa bra med en knut på bröstet innan man fortsätter knyta.
-Stå framför en spegel och knyta (jag gick till en spegel efter att jag hade låst med bröstknuten. Det första steget gjorde jag ståendes på en säng)
-Ge inte upp!
Men gud vad jag känner igen mig i det ovansagda!
Vilken tur att man inte är ensam! :)
Just nu håller jag på med Vrikkesikker men jag har problem med att få upp ändarna så det bli ett kors, det sista alltså, den ena sidan blir perfekt men inte den andra... det är svårt att sprida tyget men det kan säkert vara så att jag inte tränat nog. Har också svårt att få "säcken" att bli fast, barnet liksom sitter i korset i en lös säck, tips? Tycker också att det trycker hårt vid bröstet när jag knutit där... :hmm:
Av Emmiez
jag började med sele på ryggen när dottern var 4,5 månad, när hon var 5 eller 5,5 provade jag sjalen, det var läskigt, svingade upp och höll mig över sängen om ja skulle tappa (har aldrig hänt) sen när man väl får till svinget är det lungt,
jag hade däremot en period när hon va ca 7-8 månader som ja inte kunde ta upp henne i sjalen på ryggen själv, hon spratlade för mycket, då blev det selen eller hjälp av någon.
Användarens profilbild
Av Alven
Med David började jag vid ty 8 månaders ålder, och han var alltid lite sprattlig men till slut så fick jag till det. Ida började jag knyta på upp på ryggen redan i tvåmånadersåldern och hon lärde sig ganska snabbt att ligga stilla när jag knyter! :tumup:
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Jag kämpar på!! Idag fick jag till ett hyfsat knyt! Men jag får inte Ellens armar innanför?! Så hon sitter ju med armar och en liten del av ryggen utanför, om ni förstår?!
Användarens profilbild
Av sara f
Jag försökte nog svinga upp Ella på ryggen när hon var i princip nyfödd, eller några veckor kanske :hmm: Kändes inte helt bra när hon var så liten, så det dröjde nog till hon var ca tre mån innan jag började bära på ryggen mer frekvent. Så nu när hon är fem mån och mer sprattlig är hon så van vid att bli uppsvingad att det inte är några problem. Jag lägger henne alltid på sjalen först och lägger upp henne och sjalen samtidigt. Sen föredrar jag att knyta någonstans där jag har en spegel att titta i, just för att se att jag får tyget långt upp som stöd, då hon inte är helt stadig i ryggen än.
Har försökt med flera olika knytningar, men får inte till något annat än omslutet ryggkryss...... Vet inte vad jag gör för fel med ryggsäckarna, men det blir inget bra i alla fall. Handlar väl bara om övning och åter övning antar jag.......

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?