- sön okt 19, 2008 08:34
Hej! (mitt första inlägg på det här forumet, det kommer säkert bli fler.
). Jag har ganska nyss kommit på hur underbart det är att bära i en sjal. Min lillkille är 6 veckor, och blir ofta buren i en Moby Wrap. Men jag skulle behöva lite tips och råd av er som är lite mer erfarna i området.
Eftersom vi bor på tredje våningen utan hiss, så är det väldigt praktiskt med sjal för att slippa släpa ner (och upp) vagnen när vi går till dagis med den stora pojken. Och just nu, när det inte är så himla kallt (runt 5 grader på morgonen) så tar jag på lillkillen en ullfrottéoverall + mössa, vantar och lite tjockare strumpor. Han verkar klara sig bra med det, för att han är som en bastu när vi kommer hem.
Men jag funderar lite över hur vi ska göra när det blir kallare ute? Det verkar lite bökigt att få ner honom i sjalen med en tjock overall. Just nu är han ju så liten så hela han får krypa ihop i sjalen, så han har ju några lager extra tyg på sig också. Men han kommer ju att bli större (och kanske inte kommer att få krypa ihop hela kan i sjalen), och det kommer att bli vinter och kallare. Tips på hur man gör när det är vinter & kallt?
Jag funderar också på detta med olika sjalar. Vad rekommenderar ni att man skaffar sig om man vill fortsätta bära? Jag har som sagt var en Moby Wrap just nu, och sedan har jag en ERGO (som jag bar den stora pojken i). Vävd sjal?

Jag funderar också på detta med olika sjalar. Vad rekommenderar ni att man skaffar sig om man vill fortsätta bära? Jag har som sagt var en Moby Wrap just nu, och sedan har jag en ERGO (som jag bar den stora pojken i). Vävd sjal?
Mamma till E. -03 & L. -08
- Ergo [indigo]
- Moby wrap [mossgrön], "slutsjalad" =(
- Looma ringo [blåsippa]
- Hemsydd mei tai [gul]
- ???
- Ergo [indigo]
- Moby wrap [mossgrön], "slutsjalad" =(
- Looma ringo [blåsippa]
- Hemsydd mei tai [gul]
- ???