- fre okt 17, 2008 22:25
När Elin börjar (OM Elin börjar...) förskola i januari så behöver jag ett sätt att få dit henne.
Vi har väldigt nära till förskolan och nu går hon. Dessvärre vill hon sällan gå framåt utan helst baklänges och gärna åt andra hållet och framför allt vill hon plocka stenar/grus.
Det tar sin lilla tid såna dagar, nu kan vi vänta in heller och om hon inte är redo fast det är dags så kan jag bära henne.
Men sen kan jag inte det. Alltså KAN kan jag ju, men med min väska med dator och böcker och hennes väska med blöjor så finns det inte så mycket plats. Och Isaac vill ju hålla handen
Alltså behövs en sele eller mei tai. Men vad?
Tanken är att den ska ligga kvar på förskolan så jag kan bära hem henne oxå.
Jag kommer gå direkt från förskolan till tåget och har inte tid/lust att ta vagnen fram och tillbaka.
Vad tycker ni?
Elin väger ca 16 kg och är 90 cm lång.
Vi har haft ergo och beco men även om dom är okej så...näää.
Långsjal kommer jag svettas som en gris om jag ska vira om oss med jackor och overall och allt så det går bort.
Mei tai har vi, men i såna fall behöver vi en ny. En "förskole-mei tai"
Vi har väldigt nära till förskolan och nu går hon. Dessvärre vill hon sällan gå framåt utan helst baklänges och gärna åt andra hållet och framför allt vill hon plocka stenar/grus.
Det tar sin lilla tid såna dagar, nu kan vi vänta in heller och om hon inte är redo fast det är dags så kan jag bära henne.
Men sen kan jag inte det. Alltså KAN kan jag ju, men med min väska med dator och böcker och hennes väska med blöjor så finns det inte så mycket plats. Och Isaac vill ju hålla handen

Alltså behövs en sele eller mei tai. Men vad?
Tanken är att den ska ligga kvar på förskolan så jag kan bära hem henne oxå.
Jag kommer gå direkt från förskolan till tåget och har inte tid/lust att ta vagnen fram och tillbaka.
Vad tycker ni?
Elin väger ca 16 kg och är 90 cm lång.
Vi har haft ergo och beco men även om dom är okej så...näää.
Långsjal kommer jag svettas som en gris om jag ska vira om oss med jackor och overall och allt så det går bort.
Mei tai har vi, men i såna fall behöver vi en ny. En "förskole-mei tai"

Mamma till
två fantastiska små människor 
♥ Family ♥
where life begins and love never ends ♥

♥ Family ♥
where life begins and love never ends ♥