- ons okt 08, 2008 20:24
Idag var jag på Öppna förskolan och det kom in en barnsjuksköterska och berättade om barnsäkerhet. Med sig hade hon en sjuksköterskestudent, David. Efter "föreläsningen" råkade jag höra honom säga till en mamma att det var så jobbigt att söva hans son på kvällarna eftersom han inte somnade utan att de bar omkring på honom. Det gjorde att både han och hans fru fick ont i axlar och rygg eftersom pojken var så tung och det tog sådan tid innan han somnade. Jag kund inte vara tyst då utan frågade försynt: "har ni testat att bära med sjal?"
Förvånat tittade han på mig och sade att "nej men vi har en Babybjörn!" Jag sade då att jag också haft en sådan tidigare men när jag upptäckte sjalandet sålde jag den genast, eftersom den inte avlastade lika bra. Det kröp då fram att hans fru fick ont i axlarna av BB:n!!!
Försynt undrade jag om han var intresserad av en liten demonstration av hur sjalen fungerar. Det var han!
Så jag kilade ut och hämtade min vackra LAVA och ALLA på öppna förkolan stannade upp när jag började knyta. Sen blev det en rejäl frågestund.
Kanonkul tyckte jag!

Förvånat tittade han på mig och sade att "nej men vi har en Babybjörn!" Jag sade då att jag också haft en sådan tidigare men när jag upptäckte sjalandet sålde jag den genast, eftersom den inte avlastade lika bra. Det kröp då fram att hans fru fick ont i axlarna av BB:n!!!

Försynt undrade jag om han var intresserad av en liten demonstration av hur sjalen fungerar. Det var han!

Kanonkul tyckte jag!

Mamma till 7 underbara ungar, och nu mormor till ett underbart sjalbarnbarn