Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sparveln
Vi försöker lite med ryggknytningar här hemma nu men Thora blir fullkomligt vansinnig om hon inte kan vifta med armarna när hon är vaken och det känns som om hon är för liten för att sitta med armarna utanför på ryggen ännu. Hon är visserligen stadig men det känns läskigt...Vad tror ni?

Sedan undrar jag också hur i hela fridens namn man får ned ett sovande barn från ryggen om man skulle vilja lägga ned dem när de somnat, inte för att det är aktuellt för oss i dagsläget men någon gång i framtiden kanske det går att lägga ned henne när hon somnat utan att hon vaknar :wink: . Hur bär ni er åt?

Storebror vägrade att vara på ryggen tills han var runt året och då bar vi honom i Mei-Tai och Ergo så det här med ryggknyt är nytt för oss och det verkar väldigt besvärligt... :wink: :lol: .
Användarens profilbild
Av Alven
Att lägga ner fukar fint. Jag knyter loss så att jag bara håller i sjaländarna, sätter mig på sängen och lutar mig bakåt. Släpper efter lite och vips så ligger ungen i sängen bakom mig! :D
Användarens profilbild
Av sparveln
Tack Alven, det låter ju lätt som en plätt i alla fall :wink: :lol: .

Men är det ingen annan som haft så små barn som velat ha armarna utanför?
Användarens profilbild
Av Pallas
Jag har börjat bära på ryggen när de kunnat sitta själva och hålla huvudet stadigt, vilket varit vid 4-6 månader ungefär. Då har de haft armarna utanför om de velat och jag har inte funderat på om de klarar det eller inte. :shock: Känns det läskigt kanske höften kan vara en alternativ knytning tills du känner dig säkrare på att det är ok att ha armarna utanför på ryggen.

Jag lade ned precis som Alven. Funkade bra.
Användarens profilbild
Av lillvilda
Att lägga ner brukar gå bra. jag brukar luta lite frammåt, knyta loss sjalen och sen tippa mig åt sidan ner mot sängen/soffan å lämna av barnet.

Jag bar inte Liam i sjal när han var så liten däremot i mei tai och då hade han armarna utanför rätt fort men den är ju lite annorlunda. Kan tyvärr inte ge nått råd om små barn i sjal.
Användarens profilbild
Av diddeldi
armarna utanför smokingbältet men innanför krysset har funkat fint för oss. däremot har jag alltid barnet kvar i sjalen tills det vaknat :wink:
Användarens profilbild
Av sparveln
diddeldi skrev:armarna utanför smokingbältet men innanför krysset har funkat fint för oss. däremot har jag alltid barnet kvar i sjalen tills det vaknat :wink:
Ja det skulle nog funka då kan man ju vifta med armarna på sidorna men då måste jag ju träna omslutet kryss på ryggen :wink: , pust....

Och det där med att lägga ned barnen ibland när de somnat, det är sådant vi vanliga dödliga människor gör ibland vet du :wink: :lol: .
Användarens profilbild
Av LillensMamma
När jag lägger ner lillen när han sover (om jag inte väntar tills han vaknat) så har jag oavsett jag knutit ryggsäck eller omslutet knutit loss, tagit tag stadigt med ena handen om båda ändarna nära min kropp och lossat sakta och fört honom över på höften (gör så även när han är vaken men då har jag heldre assistans...) Försöker jag sätta mig ner och lossa mot en säng fölorar vi kroppskontakt och snäll sovande bebis vaknar arg som ett bi :twisted:

Men så är jag en supermamma som är helt övermänsklig också :wink:
Av Virvhult
F vägrar att ha armarna i kryss på ryggen, då kan man inte dra mamma i håret.

När hon somnar så släpper jag också ner henne baklänges i sängen och låter henne ligga kvar i sjalen ock sova.
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?