Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annachen
Jag måste bara få utbrista i ett tusenfaldigt leve för bärsjalen!!!!!!!!

När Ebba var liten "upptäckte" jag inte sjal förrens hon var runt tre månader om jag minns rätt - och att ha haft sjal från början denna gång har underlättat livet nåt så otroligt! Händer fria, mer tid till syskonet, bästa sättet att lugna kvällsgnölande bebis, man slipper vagnen när det är trångt och knöligt, man slipper syskonvagn helt....

Varför får inte alla lära sig att det finns bärsjal redan på föräldrautbildningen på MVC???? Det borde lagstadgas om det! Vem vill vara med och starta ett sjalparti? :wink:

Hipp hipp Hurra!!!! :urule:
Av eamane
:vågen: Ja sjal är ett väldigt bra hjälpmedel :D

Jag lovar jag ska nämna den under de föräldrautbildningar som jag kommer leda i framtiden :wink:
Användarens profilbild
Av sanna73
Sjalen är underbar och jag begriper inte hur folk klarar sig utan :vågen:

Träffade en mamma på öf idag som introducerats för sjal på BB och därför vågat sig på att köpa en och nu älskade den :D
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Jag instämmer helt!

Jag har sex barn och bara den sista har blivit buren i sjla och det inte förrän han var 5 månader! :twisted:

Jag håller med om att livet hade underlättats betydligt om jag hade upptäckt sjalbärandet för länge sedan! Dessutom har jag ju missat en massa mys med de andra barnen :cry:
Användarens profilbild
Av MilanE
Be-Linda skrev:Jag håller med om att livet hade underlättats betydligt om jag hade upptäckt sjalbärandet för länge sedan! Dessutom har jag ju missat en massa mys med de andra barnen :cry:
:iagree:
Kom inte på detta med sjalande förrän tredje barnet - men tar igen det allt jag hinner :D
Av surftrollet
Jag är tacksam för att jag fått sjala redan ettan från början, förstår inte hur jag skulle klarat mig annars.
Användarens profilbild
Av Netta
När min äldsta var liten (hon är 14 idag) körde vi med barnvagnen i hallen över en lång förlängningssladd till telefonen så det skakade så där lagom. Vad mycket enklare och vad mycket mer vi skulle fått gjort om hon hade sjalats...men, men hon blev bra ändå :lol:

Nu sjalas lillebror allt vad vi orkar och hinner :love:
Användarens profilbild
Av annachen
eamane skrev::vågen: Ja sjal är ett väldigt bra hjälpmedel :D

Jag lovar jag ska nämna den under de föräldrautbildningar som jag kommer leda i framtiden :wink:
Åh - i alla fall några som kommer få lära sig nåt vettigt på de utbildningarna då? Hurra! :wink:

Jag tyckte jag hade gått på alla utbildningar och lästa varje gravidtidning som fanns, men aldrig hört talas om en bärsjal! Men som tur är har jag sett att det börjar dyka upp tom i tidningar nuförtiden :) Om tio år kanske det är lika vanligt med bärsjalstester som barnvagnstesterna *hoppas*
Användarens profilbild
Av tinika
Kan bara hålla med, allt blir så mycket lättare då man kan nyttja sjalen!!
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag håller med!
Men jag tror att det är på rätt väg nu i alla fall. Man märker stor skillnad nu på bara 2-3år.
Mitt första barn som nu är 6år sjalade jag inget, hade ingen aning om att det fanns då.
Å när jag fick 2:an så började jag sjala honom vid c:a 2månaders ålder och då blev jag ofta påhoppad av folk som aldrig hade sett sjalar innan. Detta är c:a 3år sedan.
Minstingen har jag burit sen bb och han är nu 1,5år och nu är det ytterst sällan man blir påhoppad av folk. Så fler och fler har blivit medvetna om att det finns sjalar.
Men det skadar ju inte att ta upp det vid föräldrautbildningarna. :lol:
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?