Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Min mamma gillar inte bärande... Hon tycker att barn ska vänja sig vid att ligga själva, ja det är väl eg det där vanliga, att man inte ska "skämma bort" barnet med att få vara i famnen. (Fast hon vill gärna själv sitta med H i famnen :roll: )

Igår kom jag dock på ett argument som hon faktiskt köpte. Vi håller på att renovera, så jag tyckte att det är bra att H lär sig att sitta i sjal eller sele på ryggen för det är ju inte så smidiglt att försöka göra något med en krypande eller gående unge på golvet. Eventuellt kommer vi ju inte att ha nåt golv heller i perioder...

Detta argument tyckte hon faktiskt lät vettigt, och om man ska ha barnet på ryggen snart så måste man ju öva fram till dess... :)
Användarens profilbild
Av zingo
:vågen: Skönt
Användarens profilbild
Av MilanE
:tumup:
kvarnvik skrev:Min mamma gillar inte bärande... Hon tycker att barn ska vänja sig vid att ligga själva, ja det är väl eg det där vanliga, att man inte ska "skämma bort" barnet med att få vara i famnen. (Fast hon vill gärna själv sitta med H i famnen :roll: )
Problemet är nog, överlag, och med viss ironi, inte risken att skämma bort barnen, utan att om mamma/pappa bär i sjal så är det mycket svårare för mormor/farmor/faster/tant Elsa-som-inte-träffat-barnet-i-fråga-på-sex-månader-men-ändå-vill-gosa att komma åt att ta upp barnet utan att föräldrarna tillfrågas... :wink: :roll:

Fast grattis, du har hittat ett argument som funkar! :D
Av eamane
Smart :D
solängel skrev:[
Problemet är nog, överlag, och med viss ironi, inte risken att skämma bort barnen, utan att om mamma/pappa bär i sjal så är det mycket svårare för mormor/farmor/faster/tant Elsa-som-inte-träffat-barnet-i-fråga-på-sex-månader-men-ändå-vill-gosa att komma åt att ta upp barnet utan att föräldrarna tillfrågas... :wink: :roll:
:iagree:
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?