Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Det står ju att från ca 6kg kan man sluta använda babyinsatsen i manduca-selen, men borde det inte även vara lite beroende på hur långt barnet är?

Min pojke är nu 58cm och väger 5600gram, och jag tycker det börjar bli lite trångt för honom, så som han får knöla ihop benen. Samtidigt tycker jag det ser bredbent ut att sätta honom i selen utan insatsen? Har inte provat än. Men han väger ju nästan 6kg så det kanske är dags att kunna prova åtminstone.

När har ni andra slutat med insatsen?
Av Erika777
Jag slutade med babyinsatsen när dottern hade lika långt mellan knävecken som Manducan är bred. Testa och se hur han sitter utan! Det är ju individuellt och beror givetvis inte på vikten när man kan bära utan den. Det ger nog bara en fingervisning om ungefär när...
Av Tyras matte
Hur vet man om det blir tokigt då? Så att han inte blir felbelastad, kommer han säga till för att det blir obekvämt då?
Av Erika777
Tyras matte skrev:Hur vet man om det blir tokigt då? Så att han inte blir felbelastad, kommer han säga till för att det blir obekvämt då?
Om selen är för bred, skulle jag köra med insatsen ett tag till, men annars kan det väl inte bli tokigt... Eller menar du om det är för trångt när han sitter i insatsen?
Användarens profilbild
Av emellen
Oj, jösses, min 4-månaders vägde 6 kg och var 64 cm på 4-månadersdagen och då hade jag länge tyckt att det var för tight med att ha benen innanför... Vi lät henne sitta med benen utanför när hon var ca 3 månader, men så har hon ganska långa ben också så det funkade bra...

Det beror ju egentligen inte på vikten utan längden, men det är bara att testa tycker jag, kanterna är ju ganska mjuka också så man kan ju fixa till det lite så att de sitter bra om det är på gränsen.
Av Tyras matte
Erika777 skrev:
Tyras matte skrev:Hur vet man om det blir tokigt då? Så att han inte blir felbelastad, kommer han säga till för att det blir obekvämt då?
Om selen är för bred, skulle jag köra med insatsen ett tag till, men annars kan det väl inte bli tokigt... Eller menar du om det är för trångt när han sitter i insatsen?
Tänkte att det kanske blev dåligt om selen var för bred... Ska kanske testa nu för han har precis vaknat och hunden vill ut på promenad :)
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?