Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av UWO
millla skrev:
UWO skrev:
Sen kan nog sånna där "prata-med-barnet"-kommentarer ibland vara dold konversation med mamman.
Tex "ska du inte låta mamma vila" kan nog ibland betyda "tycker du det är jobbigt när h*n vill amma så ofta?".

...kanske teorin i filmen Yrrol stämmer; människor förstår inte varandra. :wink:
Fast då tycker jag att det vore såååå mycket bättre att man säger det man vill ha sagt istället för att prata omvägar genom barnet. Det är ju som upplagt för missar i kommunikationen annars. Och det tjänar väl ingen på.
Det håller jag absolut med om!! Fast jag tror inte alltid folk gör så medvetet, utan att mycket av vår kommunikation sker utan att vi egentligen tänker efter.
*hobbyfilosof* :)
Användarens profilbild
Av Catti36
Min mamma har, till min förvåning, istället slagit över åt andra hållet. jag kan nämligen höra från andra hur hon skryter över att skruttis fortfarande ammas (han är bara 7 månader) bärs i sjal och sele av både mamma och pappa, att vi samsover, att han alltid är glad och tillfreds och allt sånt.

Låter som om jag är värsta supermamman. Hon skulle bara se när han kravlar runt på golvet och vill att jag ska leka och jag bara vill läsa tidningen och dricka te...

Skämt åsido, jag tror att många av mina äldre kollegor och släktingar tänker precis så att lillskruttis är bortskämd, men det är ingen som vågar säga nåt. Bebisens farmor lyckas inlinda sin kritik i frågor av slaget: men har han inte fått smaka på någon mat än (när han var 3½ månad), eller men sover ni gott då tillsammans alla tre, eller så. Och det är ju lättare att ta sådan "kritik".
Användarens profilbild
Av Plommis
Tack för alla berättelser, tankar och teorier, girls!
Det känns skönt att man inte är ensam om att få kommentarer.

Bara_jag: Så himla bra av Helsingborgs lasarett att ha detta till hands. Borde vara obligatoriskt för alla blivande mor- och farföräldrar att läsa!

Catti36: Vad härligt att din mamma ser det positiva med ert sätt att ta hand om bebisen!

Yo mamma
: Undrar också vad det där "lufta lungorna" kommer ifrån...

Jag är i alla fall glad över att jag känner mig trygg i min mammaroll, att jag verkligen tror på mitt sätt att ta hand om Tyra (och de stora barnen också för den delen). Det var jättejobbigt att få den typen av kommentarer när första barnet kom men nu kan jag skaka av mig det på ett helt annat sätt. :cool:
Och kankse....om man lugnt förklarar hur man tänker trehundrasextioelva gånger... sår man så småningom ett litet frö av förståelse?
Användarens profilbild
Av Din mamma
Bara jag: Gud vilken bra sida, jag önskar att jag hade haft tillgång till den under Sigvards första veckor! Jag höll (och håller väl fortfarande till viss del) på att bli tokig på dessa frågor och kommentarer. "Ska han äta så ofta? Då har du nog inte tillräckligt med mjölk" osv. Usch!

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?