Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hannah83
Ja, jag vet att jag är tölig har startat tre trådar nu om samma sjal hihi. Men ni som provat; ska jag köpa en tunn eller vanlig hoppe? Tänkte på höst vinter osv. Min första riktiga långsjal, så jag förväntar mig mycket av den! :wink: Ni som burit i båda, vilken ska jag köpa? :hmm: Blir den vanliga för tjock på sommaren, och är den tunna för tunn på vintern? Alldeles för mycket valmöjligheter.....
Användarens profilbild
Av emelianna
En tunn tycker jag! Jag har aldrig ägt en tjock, men har känt på en och tyckte den var fasansfullt tjock :roll: Fördelen med de tjocka är att de finns i fler färger! En sjal kan väl knappast vara för tunn, är det kallt så har ju barnet mer kläder på sig.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag tycker att den "tjocka" hoppen inte alls behöver vara särskilt tjock. Har två som är supermjuka och känns förhållandevis tunna (har kännt på tjockare hoppar som varit rent av otrevliga), däremot blir knuten lite större än med andra sjalar, beroende på att det är en bredare sjal.
Tycker jag. :wink:

Tycker dessutom att den gamla hoppen är skönare att bära i.
Användarens profilbild
Av Hannah83
Det verkar rent hopplöst att få tag på min färg i den tunna, så det får nog bli den tjocka ändå. Tunis verkar inte finnas i tunn? :hmm:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Hannah83 skrev:Det verkar rent hopplöst att få tag på min färg i den tunna, så det får nog bli den tjocka ändå. Tunis verkar inte finnas i tunn? :hmm:
Kairo finns :wink: :lol:
Användarens profilbild
Av millla
Jag har båda och tycker mycket om båda.
Jag är ganska varm av mig och gillar att den tunna hoppen är just tunn, och otroligt mjuk och len efter några tvättar. Jag älskar känslan i det tyget, kan bara sitta och klappa på den för att den är så mysig!
Den är däremot lite svårare att få till bra när man knyter då tyget glider lite och den är inte riktigt lika förlåtande mot en slarvig knytning som den tjocka.
Den tjocka däremot är lättare att knyta, det blir nästan alltid bra, och den är skönare att bära i. Färgerna är också finare i den sjalen tycker jag, det beror väl på strukturen.

Om jag skulle råda dig, så skulle jag rekommendera den tjocka, iallafall nu till hösten och vintern, så kan du ju prova den tunna nästa sommar!
Användarens profilbild
Av Hannah83
mari_tres skrev:
Hannah83 skrev:Det verkar rent hopplöst att få tag på min färg i den tunna, så det får nog bli den tjocka ändå. Tunis verkar inte finnas i tunn? :hmm:
Kairo finns :wink: :lol:
Ja, men den är ju randig, det vill jag nog inte ha... :hide:
Användarens profilbild
Av Hannah83
millla skrev:Jag har båda och tycker mycket om båda.
Jag är ganska varm av mig och gillar att den tunna hoppen är just tunn, och otroligt mjuk och len efter några tvättar. Jag älskar känslan i det tyget, kan bara sitta och klappa på den för att den är så mysig!
Den är däremot lite svårare att få till bra när man knyter då tyget glider lite och den är inte riktigt lika förlåtande mot en slarvig knytning som den tjocka.
Den tjocka däremot är lättare att knyta, det blir nästan alltid bra, och den är skönare att bära i. Färgerna är också finare i den sjalen tycker jag, det beror väl på strukturen.

Om jag skulle råda dig, så skulle jag rekommendera den tjocka, iallafall nu till hösten och vintern, så kan du ju prova den tunna nästa sommar!
Japp, det får bli så! Ska gå in och beställa den nu!

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?