Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Pétronille
Jag såg häromdan en tjej som kom bärande på ett ganska stort barn i sjal, kanske fyra-fem år. Det var sent och verkade vara ett praktiskt sätt att ta hem en trött tjej från middagen eller festen. Sjalen var knuten över ena axeln och sedan runt barnet på något vis, men hann inte se ordentligt.

Nån som vet hur man knyter? Behöver man en särskild kortare sjal, eller går det med en långsjal? :hmm:
Användarens profilbild
Av emelie
Vet inte vad kan ha varit knytning, men jag bar Viktor då 4,5år i omslutetX på ryggen. Det gick också bra.

Var det höftkryss, kanske? :hmm:
Av Pétronille
emelie skrev:
Var det höftkryss, kanske? :hmm:
Hmm ja kanske... Barnet satt liksom mage mot mage...
Användarens profilbild
Av UWO
Jag bär alla mina barn, trots hyffsat höga åldrar. Bär dem både i ringsjal och i (kan ju inte alla proffsnamn nu då) enkelt kryss på magen.

Jag tycker det går alldeles utmärkt. Ringsjalen blir det ju bara kortare stunder för det frestar på ryggen annars, men i långsjalen går det att bära länge.

:)

(ändrat ett stavfel)
Användarens profilbild
Av Elflin
Jag bär/bar min 5,5åring på ryggen, fast nu är det mest maken som bär, min onda rygg gillar inte tyngden i svanken.
Av Jinxan
När jag bär min 5½åring så blir det med: Backstrap, går fort och är lätt att fixa till :)
Användarens profilbild
Av binaem
Jag har burit upp till 4-5 år ibland när de varit trötta (eller sjuka på väg hem från dagis)
Användarens profilbild
Av mari_tres
Testbar systerdottern i Becon häromdagen och det gick över förväntan :D Hon är 4 år (snart 4,5, mycket viktigt :lol: ). Kändes dock lite osäkert att lita på spännena på selen, tror att sjal skulle kännas bättre.
Användarens profilbild
Av Mia
Jag skulle inte orka bara min snart 5aring... han ar stor. men min 3 aring ar en fluga som garna aker rygg en hel del och sakert lange till.
Användarens profilbild
Av Måsen
Jag gissar också att det var ett höftkryss du såg, det går att göra knytningen så att barnet sitter nästan mitt fram.

Jag bär min treåring ibland för att både hon och jag tycker att det är mysigt! :loving:
Bild
Av Pétronille
Åh så fint Måsen! :love:

Jag kom liksom av mig med bärandet av lillan då jag blev gravid och fick foglossning. Saknar det lite... Häromdan tog jag med mig MT:n till lekparken och lämnade bebisen med sin pappa. Sen fick lillan åka MT på ryggen hem! :D

Men jag har inte ens tänkt på att man kan bära en stor tjej i omslutet kryss helt enkelt! Problemet är bara att bära båda barnen... :roll:

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?