Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av anhasa
Hej!
:?:
Har just sålt min Ergo då jag är sugen på en annan färg. Nu är det dags att skaffa en ny bärsele då bebis kommer i början av oktober. Jag har sneglat på Manducan och nu står valet mellan den och Ergon. Min fråga är om Manducan passar lika bra till större barn, det viktigaste är att min 2,5 åring kan åka bekvämt i selen (även med vinterkläder) om han inte vill gå hem från dagmamman. Han är ca 90 lång och väger runt 15 kg.

Vad säger ni som är proffs på detta? :?
Mvh Anna
Användarens profilbild
Av sabe
Jag är inte proffs och har bara använt Manducan till min 1 åring, men jag tror inte att den funkar bra till både nyfödda och barn upp till 3-4 år. Min 1 åring är inte så stor, men det finns i alla fall många möjligheter att ställa in Manducan att till exempel ändra ryggens längd och justera axelbanden o.s.v. som säkert kan vara bra om man vill använda den till ett större barn.
Av Signatur
Det är klart du behöver båda, hur ska ni annars kunna bära både ny baby och (nygamla) minstingen samtidigt :D

Mitt bästa tips är att gå och prova en Manduca någonstans.
Användarens profilbild
Av anhasa
Signatur skrev:Det är klart du behöver båda, hur ska ni annars kunna bära både ny baby och (nygamla) minstingen samtidigt :D

Mitt bästa tips är att gå och prova en Manduca någonstans.
Båda! :P Då tycker nog maken att jag är galen. Hade nog tänkt mig en trikåsjal till bebis och en sele. Jag ska åka förbi Knyt-An någon dag och prova Manducan...
Användarens profilbild
Av anhasa
Sara Berlekom skrev:Jag är inte proffs och har bara använt Manducan till min 1 åring, men jag tror inte att den funkar bra till både nyfödda och barn upp till 3-4 år. Min 1 åring är inte så stor, men det finns i alla fall många möjligheter att ställa in Manducan att till exempel ändra ryggens längd och justera axelbanden o.s.v. som säkert kan vara bra om man vill använda den till ett större barn.
Det viktigaste är att den fungerar bra till 2,5 åringen. Till bebis ska jag först och främst ha en trikåsjal i början.
Tack för svaret.
Användarens profilbild
Av Elin G
Både min (snart) treåring och min femmånaders sitter perfekt i manducan. Bättre än i ergon.
Användarens profilbild
Av anhasa
Elin G skrev:Både min (snart) treåring och min femmånaders sitter perfekt i manducan. Bättre än i ergon.
Det låter ju jättebra! Sitter de bra med ytterkläder på också? Jag har tänkt att ha den som extramys med mamma om storkillen inte vill gå hem från dagmamman och det kan han ju få för sig mitt i vintern mitt på vägen...
För mig är ståbräda inget alternativ eftersom jag har problem med min foglossning även långt efter förlossning.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag tror manducan funkar bra till större också. Jag gillar att det går att höja ryggen :)
Användarens profilbild
Av zingo
zero.sara skrev:Jag tror manducan funkar bra till större också. Jag gillar att det går att höja ryggen :)
*NICKAR MEDHÅLLANDE* :wink:
Användarens profilbild
Av Sintra
Ibland bär jag min (lilla) fyraåring i den, han är nog en meter och väger 15 kilo. det går hur bra som helst, han somnar till och med i den :) jag har väl inte provat med overall i, fast jag tror det funkar!

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?