Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Alven
Jag håller med lite, jag kan (eller kunde när jag var som smalast i alla fall) knyta omslutet X med knuten fram med en stork på 4,1 meter. Men med en på 4,6 kunde jag knyta två varv när jag ryggomslut, det är skönt!
Användarens profilbild
Av millla
Pétronille skrev:Jag är 160 och väger runt 50 och jag gillar inte sjalar kortare än runt 5 meter. Helt enkelt för att jag vill ha ordentlig avlastning, och det får man bara när man drar sjalen två varv kring höften vid omslutet kryss. Testa det först innan du klipper är mitt tips! :D
Bra synpunkt där, tack. Jag har en diffus magkänsla av att det kanske är dumt att kapa sjalen. Det går ju liksom inte att göra ogjort. Men det är klart, det finns ju nya sjalar isåfall....
Användarens profilbild
Av Malinkr
Jag har också längre sjal än jag behöver för stabilitetens skull! Skönt med ett extra varv runt magen som stöd för ryggen (jag tänker korsett). Ett annat skäl till att ha lång sjal är att min man kan använda samma sjal så att vi inte behöver ha med oss två sjalar överallt. :wink:

Du känner ingen som du kan låna en kortare sjal av? Skönt att testa innan man klipper...
Användarens profilbild
Av solanna
En dum fråga kanske, men har du mätt sjalens längd själv? Ibland kan de ju vara ganska mycket längre än den angivna storleken som ju är någon sorts minimimått.
Användarens profilbild
Av millla
solanna skrev:En dum fråga kanske, men har du mätt sjalens längd själv? Ibland kan de ju vara ganska mycket längre än den angivna storleken som ju är någon sorts minimimått.
Hmmm, det har jag faktiskt inte gjort.... Ska mäta!
Användarens profilbild
Av millla
Jag törs inte riktigt sätta saxen i sjalen, är så rädd att ångra mig... :roll:
Helst skulle jag vilja komplettera med en kortare sjal, har köpesannons ute men inget napp :( Tror också att det skulle kännas lättare med en lååång sjal om den vore tunnare och smidigare än den jag har just nu (tjockhoppe). Har en annons ute på tunn sjal åxå.... Inget napp där heller :(

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?