Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Bästa sjalare, I have a problem.

Senaste graviditeten resulterade inte bara i ett underbart nytt barn, men också i 10 nya kg. Hur katten ammar man i sjalen då?

Jag kan inte knyta lösare och flytta barnet lägre, då kommer han hänga alldeles för lågt för att bli buren ergonomiskt (annars kvävs han i morsans bröst). Eller är det Ok om man ammar bara korta stundar?

Just nu måste jag ta ut honom från sjalen eller knyta om till vagga. Funkar hyfsat i en rikåsjal, men hur gör man med en lång vävd då?

Pojken är 8 veckor, c:a 6 kg och 58 cm. Morsan är 170 cm, 101 kg och stl DD.

:help:
Användarens profilbild
Av emmahawk
:this: Hur amma om man är kurvig och vacker min vän. :heart: Mitt svar är att amning i trikåsjal är krångligt och ngt jag aldrig fått till egentligen. Jag lyfter ur bebisen och ammar. Krävs det att jag har armarna fria och skall kunna gå så har jag valt mei-tai (surprisingly enough... :lol: ) eller ibland ringsjal. Så för mig har meitaierna varit den smidigaste amningslösningen; lätt att knyta upp och sänka barnet en aning i bröstläge, för att enkelt knyta tillbaka upp när de somnat igen. :D
Användarens profilbild
Av Foxan
emmahawk skrev::this: Hur amma om man är kurvig och vacker min vän. :heart: Mitt svar är att amning i trikåsjal är krångligt och ngt jag aldrig fått till egentligen. Jag lyfter ur bebisen och ammar. Krävs det att jag har armarna fria och skall kunna gå så har jag valt mei-tai (surprisingly enough... :lol: ) eller ibland ringsjal. Så för mig har meitaierna varit den smidigaste amningslösningen; lätt att knyta upp och sänka barnet en aning i bröstläge, för att enkelt knyta tillbaka upp när de somnat igen. :D
Puss :)
Jo, det går bra att amma i ringsjalen, fast jag använder den bara hemma i köket (tycker inte om ringisar).
Jag ska försöka med MT imorgon, tack för tipset!
Användarens profilbild
Av Din mamma
Pah, jag är förvisso en tjockis, men har små bröst och tycker ändå att det är typ omöjligt att amma i trikåsjal. (Och jag tror kanske inte att den enorma rumpan påverkar min sjalamningsförmåga). Bröstet hamnar helt enkelt alltid för Sigges näsa, hur jag än gör.

Ringsjal är ju också svårt, men det går åtminstone.
Användarens profilbild
Av AnKa
:D :D Jag är varken tjock eller storbystad men fixar ändå inte sjalamning något vidare. Jag tror att jag är felkonstruerad och har brösten för långt ner eller nåt :? Jag ammar i ringsjal eller tar ut barnet och ammar. I trikåsjal tycker jag att det går bra att lägga tillbaka utan att han vakar i vävd sjal är det lite knepigare så Arvid vaknar till men somnas om snabbt igen.
Användarens profilbild
Av Foxan
Oki-doki, tack för alla svar!

Då struntar vi med sjalamningen, helt enkelt :)
Användarens profilbild
Av Din mamma
Men med vävd sjal tycker jag att det är enklare, då kan man ju bara knyta upp, "hoppa ner" barnet lite, amma klart och sedan "hoppa upp" igen.
Användarens profilbild
Av Foxan
Yo Mama skrev:Men med vävd sjal tycker jag att det är enklare, då kan man ju bara knyta upp, "hoppa ner" barnet lite, amma klart och sedan "hoppa upp" igen.
Hm, du får visa mig IRL nån gång, helt enkelt! 8)
Användarens profilbild
Av Din mamma
Foxy skrev:
Yo Mama skrev:Men med vävd sjal tycker jag att det är enklare, då kan man ju bara knyta upp, "hoppa ner" barnet lite, amma klart och sedan "hoppa upp" igen.
Hm, du får visa mig IRL nån gång, helt enkelt! 8)
Will do! 8)
Användarens profilbild
Av norkmedoo
ah, då är det inte bara jag heller :wink:

trodde jag skulle behöva önska mig långa bröst i förtid, som liksom gick att flytta runt :roll: 8)
låter bättre att byta bärdon :wink:

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?