Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av milimani
Hur gör ni när det jämt regnar och ni bär? Bär ni alltid barnet under er jacka eller bär ni uanpå? Och vad har ni på er/barnet när ni bär i ösregn.

Vill ju ut mycket mer men det spöregnar hela tiden och min Sue´s bärjacka håller INTE för regn. Och någon bär-regnponcho är jag inte så sugen på eftersom jag dels inte alls gillar ponchos (även om den har ärmar) och dels kommer korta lilla jag att drunkna i den eftersom det är onesize...

Men om jag ska bära Alexander 6 månader utanpå mina egna regnkläder, vad är bäst att klä honom i?
Användarens profilbild
Av tulasi
När de är små nog att bäras på magen funkar det rätt bra med paraply tycker jag....
Annars innanför regnjacka/bärjacka.
Användarens profilbild
Av milimani
tulasi skrev:När de är små nog att bäras på magen funkar det rätt bra med paraply tycker jag....
Annars innanför regnjacka/bärjacka.
Paraply i Göteborg??? Ingen hit tycker jag... det blåser ju jämt också :evil:
Av Virriga familjen
Vi har gjort en enkel lösning. Vi sjalar inne och sen tar vi vagnen ute :floet2: då det hellregnar. Annars så blir det paraply om det bara regnar lite (blåser som attan där vi bor, men jag har köpt en bra paraply). Sonen har då på sig pop flece och jag har liknande kläder, så att jag ska känna samma som honom (om det skulle böra kännas fuktigt tex.)
Användarens profilbild
Av milimani
Virriga familjen skrev:Vi har gjort en enkel lösning. Vi sjalar inne och sen tar vi vagnen ute :floet2: då det hellregnar. Annars så blir det paraply om det bara regnar lite (blåser som attan där vi bor, men jag har köpt en bra paraply). Sonen har då på sig pop flece och jag har liknande kläder, så att jag ska känna samma som honom (om det skulle böra kännas fuktigt tex.)
Vagn vägrar han...
Användarens profilbild
Av Scharlott
Du skriver att han vägrar vagn och att du inte vill ha en regnponcho... då är mitt förslag en extra stor regnjacka och att du bär honom under jackan. Sydväst till Alexander och en dubbel fuskpolo i fleece (som ju är lite vattenavvisande) för att täcka glipan mellan er båda 8)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Scharlott skrev:Du skriver att han vägrar vagn och att du inte vill ha en regnponcho... då är mitt förslag en extra stor regnjacka och att du bär honom under jackan. Sydväst till Alexander och en dubbel fuskpolo i fleece (som ju är lite vattenavvisande) för att täcka glipan mellan er båda 8)
:tumsup:
Användarens profilbild
Av milimani
Scharlott skrev:Du skriver att han vägrar vagn och att du inte vill ha en regnponcho... då är mitt förslag en extra stor regnjacka och att du bär honom under jackan. Sydväst till Alexander och en dubbel fuskpolo i fleece (som ju är lite vattenavvisande) för att täcka glipan mellan er båda 8)
Låter vettigt! Ska börja leta en lagom stor regnjacka...
Användarens profilbild
Av Scharlott
milimani skrev:
Låter vettigt! Ska börja leta en lagom stor regnjacka...
Kul du gillade idén 8)
Användarens profilbild
Av frida
Vi använder ett regnskydd för barn i cykelsits. Resår runt så trär över huvudet på lillan och så håller det sig på plats. Hittade det på klädbytardag men det finns kanske att köpa i barnbutiker. Smidigt och tar liten plats.
Användarens profilbild
Av Myrten
Jag använder min mans stora regnrock som nästan når mig ner till vaderna. Dragkedjan kan jag dra utanpå både mig och Lova. Ett paraply till det så fungerar det utmärkt + gummistövlar på mig. (Undrar hur jag ser ut egentligen...) Men det är lite svårt att samtidigt skjuta på en vagn med den stora tjejen i när jag måste ha ett paraply och det blir väldans varmt.
Av doc
Samma här. Regnrock och gummistövlar.
Av Tiaramoll
Regnrock används här också.

Vill däremot inflika med att det finns hållare till paraplyna som kan sättas på vagnen.
Jag har i alla fall sett det på diverse golfvagnar. (Jag spelar inte golf.)

frida: Ditt regnskydd för barn i cykelsits verkar ju supersmidigt!

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?