Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Wilda77
Väntar liten bebis i december och hade tänkt försöka bli en "sjalmamma" :-)

Ska köpa en trikåsjal (mam tror jag den heter) från en kompis vars dotter inte använder sjal. Sedan hade jag tänkt köpa en Didymos vävd långsjal. Ev. syr jag en MeiTai om jag hinner/orkar innan bebis kommer också.

Har startat att köpa på mig lite babykläder, men så funderar jag på vad som är bäst att satsa på när det gäller att bära i sjal!?!

Funkar det med alla dessa underbara velourkläder eller blir det för varmt för bebis i sjalen? (Jag tänker när man bär inomhus)

Behöver jag ha en fleeceoverall eller en ännu tjockare vinteroverall? Är det bra eller dåligt med luva på dessa? (när man bär utomhus)

Hur gör ni som både bär och har vagn på vintern? Åkpåse i vagnen eller bara täcke?

Ge mig nu alla bra tips vad jag ska tänka på - det är ju så kul att shoppa alla dessa små mini-kläder, men jag vill ju inte köpa på mig kläder som inte behövs/används.

Tack!
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Ellen kom sent i våras, och har därför bara haft tunna byxor och bodysar. Men hon är så varm, så oftast fick hon åka utan kläder och i bara blöja. Det blir varmt i en trikåsjal. JAg hade ofta en mjuk t-tröja på så det inte skulle bli för varmt och svettigt. Men ibland hade jag ingen tröja alls på mig, utan körde hud mot hud. Detta var främst efter att jag slutat amma, för att E skulle få vara nära ändå!

Har ni en bra temp inne så kan du med bära i lite kläder, fast det är december!

Lycka till!
Användarens profilbild
Av mimme
i sjalen (trikå) hade jag vanliga kläder på och sen svepte jag en filt runt och hade stor jacka jag kunde stänga om oss båda när vi var ute.

angående velour och om dom blir för varma i sjalen inne är väldigt individuellt. med tua var det aldrig problem, hon tyckte det var mysigt o somnade när det var varmt, rie däremot klagade (läs gallskrek) om hon blev för varm.
men velourbyxor o tunn body funkar hur som helst utmärkt även inne.

i vagnen hade vi en mjuklift med lock, och när det var kallt hade hon fleeceoverall också.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?