Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har beställt en beco buterfly som förhoppningsvis kommer imorgon...

Jag undrar hur man gör framåt hösten/vintern när man behöver mer kläder på sig, kan barnet ha tjockare kläder och ändå få plats i bärselen... eller har man bärselen innanför sina egna ytterkläder?
Användarens profilbild
Av Elin G
På ett barn som inte går har jag vanliga innekläder och sen antingen bärskydd eller stor jacka över. Till denna vintern ska jag investera i en bärjacka, äntligen.
Användarens profilbild
Av MilanE
Jag funderar också på hur vi ska göra. Känner inte riktigt för att skaffa bärjacka även om det säkert är jättebra. Hmmmm....

Och sen, hur gör man med halkan?? Måste nog investera i broddar (ursäkta om jag frågar i din tråd :oops: )
Användarens profilbild
Av jennychangala
Jag undrar också! Över både kläder, selar, sjalar och halka....Hur gör man?
Användarens profilbild
Av tesoj
Min mamma sydde ett bärskydd som vi har använt. Var det riktigt kallt hade vi overall under bärskyddet. Men oftast hade vi bara bärskyddet. Det är fleecefodrad bävernylon.
Lägger till en bild. Tror det var närmare 20 minus när denna togs.
Bild
Användarens profilbild
Av Kate
Eftersom du köpt en butterfly så svarar jag bara för hur vi gör med butterfly och inte med andra selar.

Jag har bärjacka och därför bär jag oftast sonen i bara innekläder innanför jackan i butterflyen.

Men maken bär alltid med butterfly utanpå jackan och då får sonen ha vinteroverall om det är vinterväder.

Butterflyen har en ganska stor fördel mot andra selar (tänk på att jag är partisk så att du bör vara källkritisk nu :-)) just när det är vinter och barnet ska ha overall i selen. För man spänner lätt ut bandet mellan ryggplattan och axelbanden så att det blir mer utrymme för barnet utan att det påverkar längden på axelband för bäraren.
I en "vanlig" ergonomisk sele så påverkas hela selen av att barnet tar mer plats i selen pga att det har tjocka kläder på sig.
Personligen så uppskattar jag det väldigt mycket hos butterfly.

Och angående broddar så är det ett måste när det är vinter och kan vara halt ute.
Av Tifflan
Jag har sytt om en av mina gamla täckjackor till bärjacka med ett hål på ryggen till Dennis. Han brukar bara ha mössa, fuskpolo och ev. raggsockor på sig när vi är ute vintertid. I och för sig var det förra vintern så vi får se om han får plats under jackan i år eller om vi får hitta en annan lösning.
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Vi kille hade overall och en rejäl mössa på sig i Ergon/sjalen förra vintern. Det funkade fint, men det blir ganska tjockt och bylsigt, speciellt om man skall knyta sjal. När det var riktigt kallt eller lite blåsigt använde vi även mitt egensydda bärskydd med huva. Det svåraste tycker jag ändå är att hålla fötterna varma, där provade vi oss fram hela vintern. Det som till slut fungerade var en tunnare yllestruma, sock-sko som jag stickat av lovikkagarn och tossor från Minimundus. Det får absolut inte bli för trångt i tossan, då blir foten kall.
Notera att vi bor i Luleå, så det här är kläder som funkar här uppe. I södra Sverige kanske det räcker med något mindre kläder! :roll:

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?