Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av lillvilda
åh vad roligt att höra att de flesta av er iaf varit på benen och med sjal inom en rätt kort tid. Jag väntar mig att jag inte kommer må så bra men det kommer klia i mina sjalfingrar att få knyta in den lilla grodan så snart jag orkar.
Av morotsstavar
Jag bar sonen från andra eller tredje dagen (är inte riktigt säker) efter mitt ks.
Lycka till
Användarens profilbild
Av Pallas
Jag knöt på mig sjalen direkt efter uppvaket. Hade kunnat bära efter snittet, men fick inte. man var tvungen att skjutsa barnet i plastbaljan, så jag satt mest i sängen med sjalen på mig tills jag åkte hem 30 timmar senare.
Användarens profilbild
Av lillvilda
Pallas skrev:Jag knöt på mig sjalen direkt efter uppvaket. Hade kunnat bära efter snittet, men fick inte. man var tvungen att skjutsa barnet i plastbaljan, så jag satt mest i sängen med sjalen på mig tills jag åkte hem 30 timmar senare.
:?: varför fick du inte bära?? låter konstigt att man var tvungen att ha barnet i baljan. vart födde du? Tycker de flesta bb nu pratar om att gå ifrån plastbaljorna då det visat sig vara mycket bättre för barnet och mamman att ha närkontakt i stället.
Användarens profilbild
Av Pallas
lillvilda skrev:varför fick du inte bära?? låter konstigt att man var tvungen att ha barnet i baljan. vart födde du? Tycker de flesta bb nu pratar om att gå ifrån plastbaljorna då det visat sig vara mycket bättre för barnet och mamman att ha närkontakt i stället.
Födde på ett mycket föräldraovänligt sjukhus i södra Kalifornien. Hemskt!
Användarens profilbild
Av lillvilda
Pallas skrev:
lillvilda skrev:varför fick du inte bära?? låter konstigt att man var tvungen att ha barnet i baljan. vart födde du? Tycker de flesta bb nu pratar om att gå ifrån plastbaljorna då det visat sig vara mycket bättre för barnet och mamman att ha närkontakt i stället.
Födde på ett mycket föräldraovänligt sjukhus i södra Kalifornien. Hemskt!
Aha det förklarar kanske en del av inställningen. Trist att de hade den attityden men å andra sidan är det väll delar av usa där man inte ens får gå själv inne på sjukhusen utan ska skjutsas i rullstol, nån försäkringsgrej kanske?? Jag ska föda på östra i gbg och de står på deras hemsida om sjalar så jag tolkar det som att de är positivt inställda till det.
Användarens profilbild
Av naimiez
Födde på Östra, fast inte snitt sist, och jag använde aldrig baljan ;-)
Användarens profilbild
Av busflickan
Jag födde i Borås och där blev de förskräckta över att vi lagt dottern i baljan (hennes pappa var ute ur rummet och jag blev panikkissnödig och jag var fortfarande ostadig och vågade inte bära).

Tänkte bara ha henne där medans jag var på toa, men sen sov hon sååå gott där och när bebis sover för första gången på 36 timmar så vågade iaf inte jag göra nått som kunde väcka henne.
Användarens profilbild
Av lillvilda
så olika det kan vara på olika ställen :D

Jag använde baljan till sonen för jag var så ostadig på benen och hade ingen sjal med mig. Men den här gången så tänkte jag att nu åker sjalen med så kan jag ju använda båda händerna iaf å ändå bära barnet.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?