Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Måsen
För något år sedan köpte jag en illgrön ringsjal här, minns tyvärr inte av vem. Jag gav den till en väninna som just fått barn, tänkte att hon skulle få något enkelt att testa då hon alltid varit så skeptisk till mitt sjalande. Hon använde den lite och fastnade för att bära, det resulterade i två trikåsjalar för hennes del. :lol: Tyvärr var hon inte intresserad av att prova vävd sjal när trikåsjalarna inte var stadiga nog längre.
Åter till den gröna sjalen. Den hamnade visst hos hennes granne som flyttade till en annan del av världen. Nu har den tjänstgjort där ett tag och familjen är hemma i Sverige på semester. Idag fick jag tillbaka sjalen.
Själv var jag på en secondhandbutik med barnkläder idag och fick syn på en lånesele (Babybjörn såklart) på en krok på väggen. Tänkte att där skulle det ju hänga en ringsjal istället och kom på att jag ju hade den illgröna sjalen i bilen.
Ja, jag lämnade såklart sjalen där, så om ni någon gång handlar second hand på Gröna Villan i Älvsjö så kan ni låna en illgrön ringsjal att bära ert barn i. :lol:

Ingen dålig karriär för en 20-kronorssjal va! (Jag tror att det var den symboliska summan jag betalade för den)
Användarens profilbild
Av mammahappy
Men ååå vilken underbar historia kring den illgröna sjalen :heart:
Användarens profilbild
Av sanna73
mammahappy skrev:Men ååå vilken underbar historia kring den illgröna sjalen :heart:
:iagree:
Användarens profilbild
Av Droppen
Vad roligt! :tumsup:
Användarens profilbild
Av Catnip
Måsen skrev: så om ni någon gång handlar second hand på Gröna Villan i Älvsjö så kan ni låna en illgrön ringsjal att bära ert barn i. :lol:
:notes: det ska jag komma ihåg! :)
Användarens profilbild
Av zero.sara
coolt :)
Användarens profilbild
Av Siania
Vilken härlig illgrön sjal som har gjort så mycket gott! :D
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Måsen skrev: så om ni någon gång handlar second hand på Gröna Villan i Älvsjö så kan ni låna en illgrön ringsjal att bära ert barn i. :lol:

Bara det låter ju som ett skäl att åka dit :D
Användarens profilbild
Av Måsen
Sockertopp skrev:

Bara det låter ju som ett skäl att åka dit :D
Jag kom på efteråt att jag borde ju ha sytt fast ett sjalbarn.se-märke på den. :lol:
Av mossen
Var i Älvsjö igår och mkt riktigt hänger denna illgröna sjal där! Skulle spana på en långsjal de hade inne men den var i en mörkblå tråkig färg och kändes alldeles för tjock för mitt svetto. En stork.
Fasiken då jag vill ju börja testa med långsjal också! Nu
Användarens profilbild
Av zmurfan
Kan inte nån som far dit fota sjalen så man får se hur grön den egentligen är?

Illgrön låter läskigt. :)

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?