Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Din mamma
Jag är galet sugen på Beco Obi. Sigge är en nyfiken typ som kräver att bäras utåt/framåt på höften rätt ofta (typ när han inte sover eller äter), vilket sliter en del på mammans och pappans stackars handleder. Har någon information om att den skulle vara dålig/oergonomisk eller så?

Någon som har en? Har testat och kan säga bu eller bä? (Den kostar ju en del :roll: )

http://www.tinytots.se/Article.aspx?art=5040
Av Ponyo
Kan ni inte köpa en meihip och bära honom på höften?

Jag är också sugen på skaffa en obi en dag. Men den känns med som en enklare variant av en trikåsjal. Och då kan man bara ha den upp till några få kilo.
Användarens profilbild
Av Din mamma
Meihip, visst är det som mei tai fast på höften?

Han vill nämligen inte bäras inåt mot mig, då blir han superarg. Han sover jättebra i sjal eller sele, eller när han är tröttmosig och vill mysa :heart: , men ibland vaknar han ju när vi är ute på vift och blir skitarg för att han sitter fast mot mig. Då är det bara bära på fri hand som gäller = jobbigt!

Jag funderade ett tag på en såndär "hylla" man sätter på höften, vad de nu heter, men det verkar ju smidigare att ha båda händerna fria...
Av Ponyo
Men du borde kanske testa meihip, eller ringsjal först?
Då ser han jättebra utåt.
För det är inte så bra för någon av er att bära honom utåt i sele/sjal.

Hipseat kanske vore något, men då tycker jag att du lika gärna kan testa meihip eller ringsjal.

Var bor du? Jag har båda delarna.
Man kan visst rulla ihop beco som en hipseat om man vill.
Användarens profilbild
Av Din mamma
Jo, jag har ringsjal och har testat... han gillar det en stund, men tröttnar ganska fort, han ser utåt, men har ju inte den fulla rörelsefriheten som när man bär på fri hand. Knyta skitlöst med vävd sjal tycker han också om, då kan han luta sig lååååångt ut och busa :heart: men det är ju inte heller särskilt skönt eller ergonomiskt :roll:

Han har börjat gilla att åka sele på ryggen också då och då, kanske bara ska vänta ut honom på den fronten istället om ingen har något snällt att säga om Obin :wink:

Jag bor i Uppsala, och tack för erbjudandet, det var vänligt. Mei hip skulle faktiskt vara roligt att prova nångång!
Användarens profilbild
Av Eld77
Du, vi har en obi som du kan få prova om du vill! 8)
Av Ponyo
Eld77 skrev:Du, vi har en obi som du kan få prova om du vill! 8)
Åhh! En obiägare!!!
Vad tycker du om den?
Användarens profilbild
Av Eld77
Bubbi skrev:
Åhh! En obiägare!!!
Vad tycker du om den?
Jag har aldrig riktigt fastnat för den, föredrar nog becosarna med spänne. 8) Jag har tänkt sälja den jättelänge nu, men jag kommer mig liksom inte för. :hellu:
Användarens profilbild
Av Eld77
Yo Mama skrev:
Åh, hurra! Det vill jag jättegärna! :vågen:
Fika nån dag? 8)
Användarens profilbild
Av Din mamma
Eld77 skrev:
Yo Mama skrev:
Åh, hurra! Det vill jag jättegärna! :vågen:
Fika nån dag? 8)
You bet, men först måste jag komma tillbaka till Uppsala, och det är några veckor kvar :wink:

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?